Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Bra om de åker fast o alla deras kunder också
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Alla deras kunder? Det är väldigt många som slaktat hästar på Knorrevången genom åren. Vad ska de åka fast för?
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Bra om de åker fast o alla deras kunder också

Jag trodde du skulle bli lite mer förnuftig allt eftersom åren går och det värsta hatet lägger sig o du borde se iaf lite mer nyanserat på det hela-men nähä, ingen risk-samma hat mot allt o alla som haft med Knorrevången att göra.

Jag skriver som jag alltid gjort, de ska ha samma straff som alla andra slakterier som fuskar, eller där det förekommer djurplågeri-ingen ska straffas mer eller lite extra bara för det finns privata intressen till det.
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Hat som beror på eget dåligt samvete är nog oftast starkast. Pjok bryr sig nog inte om slakterifusk utan bara om hämnd.
PL
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Varför i hela fridens namn skulle jag åka fast?! Jag har väl inte gjort något fel. Mina hästar har inte lidit.

Nu får du nog förklara dig.
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Bra om de åker fast o alla deras kunder också

Det är nog ett straff fullt tillräckligt att bara få höra om hur hanteringen där har varit om man lämnat sina djur där i god tro.Usch!!
Var den stackars travhästen deras egen eller var den där i väntan på slakt?
Snabbt och smärtfritt borde alla djur ha rätt att dö när de inte kan leva ett bra liv längre.
 
Senast ändrad:
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Det var inte jag som var dum nog att ge bort min häst... :angel:
Det där var väl i otrevligaste laget.

Inte för att jag vill att alla deras kunder ska åka fast (för vad kan man fråga sig), och det tror jag inte Pjok egentligen menar heller, men nog undrar man över dom kunder som anlitat stället sedan förhållandena uppdagades.

LIA
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Hat som beror på eget dåligt samvete är nog oftast starkast. Pjok bryr sig nog inte om slakterifusk utan bara om hämnd.
PL

Ja, det är uppenbart då djurplågeri o fusk på andra slakteri/styckningsställen inte verkar uppröra något särskilt.
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Det där var väl i otrevligaste laget.

Inte för att jag vill att alla deras kunder ska åka fast (för vad kan man fråga sig), och det tror jag inte Pjok egentligen menar heller, men nog undrar man över dom kunder som anlitat stället sedan förhållandena uppdagades.

LIA

Ja visst undrar man över knorres kunder. Det är för övrigt väldigt skönt att slakteriet ställts till svars för vad de gjort. Man kan bara hoppas att är slut med fusket. Mitt uppdrag är slutfört.....B-)
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Ja visst undrar man över knorres kunder. Det är för övrigt väldigt skönt att slakteriet ställts till svars för vad de gjort. Man kan bara hoppas att är slut med fusket. Mitt uppdrag är slutfört.....B-)


Men du skulle ju driva det privat också för egen del, eller har det runnit ut i sanden????
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Men du skulle ju driva det privat också för egen del, eller har det runnit ut i sanden????

Dommen kommer i morgon, du får läsa den, så även du klarar av att förstå vad det handlar om. Du verkar inte ha så lätt för att ta in saker o ting
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Domstolar är objektiva - så nu vet även du det.
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Domstolar är objektiva - så nu vet även du det.
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Om du gjort något olagligt så får vi hoppas du åker fast. Knorre har många skumma typers namn i slaktjournalerna. Ditt är kanske ett av dem....
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Passfusk och slakt av medicnerade hästar för att ge några exempel
 
Sv: Knorrevångens ansvarige förnekar djurplågeri

Passfusk och slakt av medicnerade hästar för att ge några exempel

Så du menar att alla som slaktat sin häst hos Knorrevången på ett legalt sätt (omedicinerade med pass) ska åka dit för att företaget de anlitade fuskade med andra hästar :confused:. Ska vi straffa även restaurangkunder om det senare visar sig att restaurangen fuskar med bokföringen eller har det snuskigt i köket?
Jag förstår att du är ledsen men det får väl ändå vara lite rim och reson på vilka du vill sätta dit. Jag undrar om det du blivit utsatt för ens är olagligt. Osmakligt och omoraliskt ja men olagligt?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vem är det som sysslar med djurplågeri i Forsheda Det är en fråga som Majken Käthner gärna skulle vilja ha ett svar på. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Montéryttaren Jenny Brunzell anmäldes av ban-veterinären efter en seger på Åby. Nu väcks åtal vid tingsrätten för djurplågeri...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Östersunds Tingsrätt friar den man och kvinna från länet som misstänktes för djurplågeri vid avlivning av en häst. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp