Knoppar ni manen till dressyren?

B

Balkasch

Vi ska gå vår första FT i år = blåbär :confused: ... - undrar om ni brukar knoppa till dressyren?
Rider ni i en och samma sadel i alla momenten ? :confused:

Sv: Knoppar ni manen till dressyren?

jag knoppade på min första FT och alla andra som tävlade hade knoppat om jag minns rätt... jag bytte både sadel och träns imellan momenten.

Balkasch skrev:
Vi ska gå vår första FT i år = blåbär :confused: ... - undrar om ni brukar knoppa till dressyren?
Rider ni i en och samma sadel i alla momenten ? :confused:

Vi brukar knoppa men visst har det hänt att det inte blivit gjort.
Dressyrsadel har vi numera men det funkar bra i deb med "vanlig sadel". Dottern har ridit dressyr med hyfsad straff i en stubben flat hopp. :angel: annars är det nog enklare med en allround om man ska ha samma i dressyr och hopp.
Har samma sadel i hopp och terr.

Hade inte knoppat på min första deb...men numera gör jag det till dressyren (oftast om jag orkar :smirk: )
Har en allround sadel till alla momenten för tillfället tills han har musklat på sig, men det är en fördel att ha dressyrsadel i dressyren..

Knoppar alltid till dressyren och hoppningen, till terrängen tar ju ur dom oftast. Kan vara bra att ha lite man att grabba tag i.
Rider i samma sadel (en flatback) i alla momenten, men jag ska köpa en dressyrsadel till midsommar då skatteåterbäringen kommer!

Klart man ska knoppa till dressyren! Det ser väldigt slarvigt ut annars tycker jag.

Du känner själv om du kan ha samma sadel till alla moment.
Jag skulle inte rekomendera dressyrsadel till allt :p men annars spelar det inte så stor roll i en debutant

jag har alltid knoppar i dressyren och hoppningen

rider i två olika sadlar, en dressyr och en hopp till hoppning å terräng

Det ser ju absolut snyggast ut med knoppar i manen! Det har man ju i vanlig dressyr så varför inte i fälttävlans dressyr? :smirk:

Har alltid knoppar i dressyren (och hoppningen, har inte tid att ta ur dom imellan ;) ) och rider med dressyrsadel + remontträns i dressyren och hoppsadel + pullarträns i hoppningen och terrängen... tycker att det ser mkt snyggare ut med knoppat (har fått för mig att det är synd att riskera den där extra lilla poängen som man kan få för ett snyggt ekipage) men det är ju en smaksak :D

När ja tävlade så ahde ja en fjording så ja hade inga som helst bekymmer med knoppning.. ;)
red med hoppsadel i alla moment..

Men om ja åker ivä me pållen ja har nu, så kommer ja knoppa till dressyren, men inte de andra tror ja för hon är inte så snäll av sej :p
Kommer rida med hoppsadel i alla moment oxå för de e de enda jag har.

Jag knoppar alltid till dressyren och har kvar dom i hoppingen. De åker ALLTID ur till terrängen!

Rider i en wellington dressyrsadel och en keiffer donau i hoppningen och terrängen.

Jag knoppar alltid, man vill ju inte missa värdefulla poäng. :d
Dessutom har jag tre olika träns i de olika momenten. :D

Jag knoppar alltid, men tar ur dom till terrängen. Har en dressyr o en hoppsadel

JAg har alltid knoppar till dressyren och hoppningen och har dressyrsadel till dressyren!! Lycka till :)

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka