C

citra

Min kissa har fått en knöl på magen brevid bröstvårtorna. Hon ogillar att man rör den men den är rörlig, lite mjuk fast blir hårdare och hårdare.

Hon är pigg och leker en massa. Gosar och äter samt dricker bra. Är född i slutet av februari så är inte färdigväxt.

Nu har jag avvaktat nog och ska ringa vetrinären imorgon.

Men.. vad tror ni att det kan vara? Bör jag vara rädd? :crazy:

Sv: Knöl

Ajdå... stackars kissen.
Det där är jättesvårt att veta utifrån beskrivningen. Kanske ett aterom, en böld, en fettknöl, en tumör (det sistnämnda är det dock väldigt sällan man ser på så unga djur, vad jag vet)?
Ja, ring vetten imorgon och boka in en tid. Bättre att kolla upp sånt där tidigt. Hoppas det går bra för er!
Lycka till :)

Knölar runt tuttarna ska alltid undersökas av veterinär eftersom juvertumörer inte är helt ovanliga, iaf inte på äldre damer. Unga honkatter drabbas sällan av juvercancer.

Hoppas du får veta att det bara är en fettknöl.

Kom aldrig fram idag, men ska ringa direkt på måndag morgon. Skönt är att hon verkar inte ha ont iaf, för hon hoppar och busar och gosar konstant :) Min lilla prinsessa... :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama