Knapplån?

Sv: Knapplån?

om du tittar i högra hörnet så ser du att det står på mitt inlägg att jag svarar till dig då det är ditt namn som står där

såhär står det då: Svar på Knapplån? av Villeroy #2

det betyder att jag svarar till dig

men nu har jag klickat på min egen knapp och vill kanske svara till dig och inte till mig själv.. (alltså svara trådskaparen/allmänt svar till tråden)
DÅ skriver man *knapplån* eller *kl* eller nått liknande.

Hej. Knapplån innebär att du lånar en annan persons dator under den personens inloggningsnamn på Buke. T.e.x lånar du min dator när jag är inloggad med mitt inloggningasnamn och skriver något som jag personligen inte skulle skriva så är det bra om du skriver *knapplån* för då vet andra här på Buke att det inte är jag utan någon annan som skriver under min signatur. Hoppas du förstår vad jag menar. Ha dé!!! Hälsningar Ingela

om du tittar i högra hörnet så ser du att det står på mitt inlägg att jag svarar till dig då det är ditt namn som står där

såhär står det då: Svar på Knapplån? av Villeroy #2

det betyder att jag svarar till dig

Fast jag fattar fortfarande inte...

Ibland inleder ju folk med "knapplån" eller "kl" i sina inlägg. Varför?
Det låter ju som om det skulle vara någon annan som lånade ens nick eller någon annan som lånade ens tråd för att skriva om nåt annat?

Me comprende nada!:confused: :confused: :confused:

Hej. Knapplån innebär att du lånar en annan persons dator under den personens inloggningsnamn på Buke. T.e.x lånar du min dator när jag är inloggad med mitt inloggningasnamn och skriver något som jag personligen inte skulle skriva så är det bra om du skriver *knapplån* för då vet andra här på Buke att det inte är jag utan någon annan som skriver under min signatur. Hoppas du förstår vad jag menar. Ha dé!!! Hälsningar Ingela

Ok det var ungefär det jag trodde...

Tack så mycket!

*knapplån*

Knapplån betyder att du svarar inte den som skrev utan ett allmänt svar till alla i tråden.

Det betyder det INTE!!!

*kl*

Villeroy, i det här fallet så svarar jag dig, men eftersom jag har tryckt på Sweeps knapp, och det därför kommer att stå "Svar på Sv: Knapplån? av sweep" uppe till höger i mitt inlägg, så skriver jag *kl*. Det är ju inte till henne mitt inlägg är riktat, utan till dig.

NiNi har fel, Knapplån har absolut inget med Nicklån att göra.

Om man använder sökfunktionen här på Bukefalos-hjäöpforumet och söker på knapplån får man upp ett 40-tal träffar.

Det kan vara en god ide att läsa igenom de trådarna :idea:

Sorry då har jag fått fel information av den som jag frågade. Inte mening att vilseleda någon. Mvh Ingela.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 558
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
798
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.