Knäledsinflammation/träning

A

angel_winner

Vi har en 6 årig travare som har blivit behandlad av vet (tuppkam kortison) för Knäledsinflammation i höger bakben.
Equiterapeuten säger att ursprungsskadan sitter i v bakben således överanstränger han höger bakben. Han har blivit bra musklad efter mkt skritt i skog.
Han vill inte ställa sig i vänstervarven eller på volter åt vänster. I högervarv däremot går han jätte fint, när han vill. Jag vill ha tränings tips ,Massage alt stretch ? han både körs och rids.
Jag blir jätteglad om jag får lite nya uppslag.

Sv: Knäledsinflammation/träning

skulle ha tagit ut equiterapeuten igen, ska ta ut vår ET till min häst som har börjat hoppat på volt i höger varv, men går helt normalt i vänster varav på volt och på rakt spår. Men tror han kanske har fått någon spänning från när han stod pga sår som hade gått in till sidoligamentsfästet.
Är ju bättre att kolla upp, brukar även masera bogarna (inanför bogbladet) på min häst och stretcha bröst musklerna och halsen mm.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag har en 13 årig valack som har börjat visa på en en liten hälta eller jag upplever det mer som en orenhet i vänster fram. Jag tog ut...
2
Svar
26
· Visningar
2 709
Senast: Freazer
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 955
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna
  • lagom smakligt men bra torrfoder