klippmaskin vs islandspäls? Brett skär?

S

Stenbäcken

jag funderar på att köpa en Moser Max 45 då jag endast skall klippa halsen typ 1-2ggr per år på min islandshäst. Nu såg jag att det finns ett bredare skär till moser max:en som är ca 6cm brett. (standardbredden är ju ca 4 cm, lika bred som maskinen?)

Har någon erfarenhet av att klippa isis med moser max 45? och isåfall har ni provat det breda skäret (6cm)?? går maskinen tyngre med det breda skäret? eller märker man ingen skillnad i maskinprestandan på de olika skären? oj, blev lite svamligt, hoppas ni förstår hur jag menar. :cool:

Tacksam för svar. :banana:
 
Sv: klippmaskin vs islandspäls? Brett skär?

Finns det olika klipplängd på den saxen?
Jag och en kompis skulle också vilja få tag i en att klippa under halsen med på våra islänningar. Dock vill vi inte klippa helt kort för de går på lösdrift.
Tips på maskin som är lagom till delklippning vill jag också ha, samt med varierbar klipplängd.

Hoppas att det är ok att jag hakar på din tråd?
 

Liknande trådar

Fritid Hade igen aning om var jag skulle lägga tråden..... Hund, häst, hem.... Jag har en liten högt älskad men gammal Wahl klippmaskin. Köpte...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 490
Utrustning Hej. Vilket klippskär är bäst till att klippa häst med? Jag ska köpa en ny liten maskin som heter Moser Max 45 och då ingår ett 3mm...
Svar
3
· Visningar
1 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp