Klippa i renskinnspad?

Equidaem

Trådstartare
En riktig nybörjarfråga:

Köpte ett renskinn som jag har under min bladsadel (montsegur) tillsammans med en tunn pad.

Men jag skulle vilja forma renskinnet lite, göra det lite mindre. Så frågan är just, kan man klippa i ett renskinn, eller finns risken att man förstör behandlingen så att det börjar fälla eller så?:( Känner mig totalt okunnig på detta område...

och, om man kan klippa i det, vilket verktyg är bäst? Någon som vet?

tacksam för svar!

Sv: Klippa i renskinnspad?

Okej, tack för svar - båda två!

Har haft skinnet i 8 mån nu, det fäller ju lite grann, men knappt märkbart. Ville bara kolla så jag inte riskerar att förstöra något. Men nu vet jag!

Jag lade ut en vojlock på mitt renskinn som mall och klippte med en vanlig (stor) sax. Blev kanonbra och snyggt :)

Toppen! Jag vill ju just forma det så det ser bra ut under padden.

(Hm, kanske större problem att jag vill korta padden också... Det får bli ett senare projekt, klippa i en tums ullpadd verkar jobbigare. Måste då också fixa nytt överdrag till den)

Hm, det har jag hört förut, vet du var kan man få tag i en sån?

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja höra med er som har IR-hästar om tidiga tecken på fettdepåer (förändringar?) utmed mankammen. Jag vet bara hur det såg...
Svar
5
· Visningar
2 711
Senast: Iliaca
·
Distans Har gjort div sökningar betr renskinn men får inte riktigt upp vad jag söker. Hoppas nu att ni på distansforumet kan hjälpa mig. Har...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Senast: Rucksack
·
Övr. Katt Det har kommit en katt vandrande till oss som ingen verkar veta av. Långhårskatt med päls som en enda tovad filt och full i fästingar...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 013
Senast: KungTulle
·
M
Distans Just som rubriken säger så vill jag börja rida distans. Tycker det verkar vara "grejen" för både mig och hästen. Har varit ute en hel...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka