Klinik besök!

Madde_padde

Trådstartare
vad ska jag göra?! Nu ringde dom från ATG och avbokade mitt åeterbesök som jag hade på fredag... hade bestämmt mig för att pina mig igenom dessa sagar för att sedan åka dit och få dommen..han är sprutat bägga bak för idag två veckor sen

Känner mig så råligt bemött...första gången jag ringde var de för att hästen ärovillig till at gå fram och att jag anser att han har begränsat sin gång så väldigt. Frågar vad dom tycker ska jag börja med distriktarn.. men de tycker dom inte då sånna här fall altid måste röntgas så då blir de bara buddla vetrinär räkninar för mig och de tycker dom jag ska släippa..jag får en tid som då var tre veckor frammåt när jag lagt på så boka dom om mitt besök två gånger ena gången ringde dom efter bara 20 minuter efter vi lagt på

hur som hellst väntade jag dessa tre låånga veckorna åker in dom börjer konstaterar markerin på bägge bak, men sägeratt dom tyvärr inte kan röntga honom idag utan att dom kommer spruta haserna och sen ska jag komma på åerbesök om tre veckor han får butta, jag blir jätte upprörd men mes som man är tjafsar ja itne ännu mer om de... uan godtar detta, trots att min käre häst fått vänta tre långa veckor.....dock har jag juh nu fått två besök trots attdet var de dom ville att ja skulleslippa genom att komma in om de ine var någe större fel på honom.

Och som sagt efter sprutningen fungerade de bra så länge han åt butta, jag kunde inte under den tiden heller skritta honom uppsuttet då går han inte fram,men de kvittar juh problemet är att jag inte
efter att buttan tog slut inte alla dar kan skritta honom för hand heller...:cry: så frktasvärt frstrerande och hade sett fram emot detta besök att äntligen få veta va som faktiskt händer, men inte måste väna tre långa dar till....

behöver peppning vad skulle ni göra?Finns de andra kliniker som harmindre väne tid än en vecka?!

Sv: Klinik besök!

Är han så halt att du inte an leda honom, då hade jag ringt en annan klinik som faktiskt hade fått ta sig an. Stackars dig men ge inte upp!

Ja ja vet inte han går i hagen och där springer han och har sig. Vissa dar får jag me honom på promenad men han stannar hela tiden och man får mana på honom... jag brukar annars hänga i grimspaktet efter :o

Men frågan är om någn annan klinik har kortare väntetid? och vad finnsde för alternativ omkring örebro, strömsholm? Karlstad va?

Ring och boka en tid på Strömsholm, det tar ca 1 timme att åka från Örebro och där har de alltid kollat upp tills man hittat felet, när jag har varit där med hästar. Dessutom varit trevliga och förklarat allt när man frågat. Dessutom har de ju resurser med ultraljud och röntgen, de har också samarbete med equiterapeut och hovslagare etc. Även om det en gång slutade med att en häst fick avlivas. Hemmakliniken brydde sig i det fallet inte ens om att utreda, tyckte att hon skulle vila lite så blir det nog bra.:(

Byt klinik. Om hästen är mycket halt och verkar har ont borde du kunna får en tid ganska snart. En stor klinik typ strömsholm måste väl ha akuttider?

Det bör väl förklaras att kliniken på Örebro-travet är under ombyggnation, vilket betyder att röntgen har varit nermonterad i väntan på en ny, och att allt räknas som en byggarbetsplats.
Jag förstår om de har problem att ta emot patienter en del dagar.
Byggfolk kan ju inte alltid hålla tiderna.

jo de är den juh. men nu har dom tydligen röntgen igen?
Dessutom var de alldrig någon som berättade varken att de gick Influensa därborta eller att dom byggde om... de var sånt jag hörde på plats sen

dom avbokade min tid för att vet var borta på fredag..
dock ringde hon efter nån timme och ja får komma redan på måndag igen :bow: super trevligt samtal med vetrinären..
tror ni ja kommer få skämmas efter min frustration, osäker het och rädsla som tillsamans blev en rikigt otrevlig Madde :o :crazy:

Jaså, när jag ringde och ville boka tid för en vanlig besiktning sa de att jag givetvis var välkommen, men att jag skulle vara beredd på att det var halvt kaos pga all ombyggnation.

Varför ringer du inte till Selander? han är klart bäst på hästar runt Närke.Om hästen behöver röntgen så fixar han en remiss i annat fall böjar han å behandlar upp hästen åt dig. Rekomenderar honom med varmt hjärta. Hoppas det löser sig.
Mvh Tail

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 969
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 267
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka