Klätterträd för råttorna

gul_zebra

Trådstartare
Tankarna kretsar för tillfället kring att skaffa ett litet klätterträd till råttorna. Eller ja, en klättervänlig växt då, inte ett träd :p
Iaf, den ska vara lättskött, ogiftig, klättervänlig även för tungviktare och billig (har mördat kaktus och vill inte råka mörda någon svindyr sate... :angel:) Några tips?

Vassegod! :smirk: :D

Har själv länge funderat på att göra ett, men har lixom inte blivit av...än :angel: :smirk: :D

Hehe jag kommer säkert glömma det sen :angel: Skulle gärna ta från äppelträdet hos oss, ska huggas ner i sommar. Men jag kom precis att tänka på alla bladlöss... Klarar inte ens att gå under, hur ska jag då klara att PETA på det. Näe, jag får gå och plocka björk. har blivit nerhugget i närheten :)

Säkert? Då kan jag ju ta därifrån ändå :) Om jag inte inbillar mig att det är superhjältar från bladlössens värld förstås, är så nojig med sånt :p :crazy:

Det heter ju BLADlöss, inte sant? De sitter på bladen och suger näring. Inga blad, inga bladlöss. :)

Om du är nojig så spola av grenen innan du tar in den.

Jag vet, men de är skitläbbiga ändå :o :crazy:
Ska se vad man kan hitta på. Nästan lättare att gå och såga av en bit stam av några nerhuggna björkar i närheten, inte lika mycket kryp där :p

Nästan lättare att gå och såga av en bit stam av några nerhuggna björkar i närheten, inte lika mycket kryp där

:rofl: bara lite maskar å iglar å sniglar å andra djur som kommer dit för å bryta ner trädet :p

Tro mig, det är inte det. :crazy: Det där satans äppelträdet blir man alldeles grön av om man går under utan att ens behöva nudda det, i skogen är det ju bara normala kryp :p

Mina tamråttor (även gerbilerna) klättrade i vår plast-julgran. Råttisarna kom nästan ända upp till toppen, men när det började drösa ner kulor mm så fick det vara nog...
Köp en billig plastgran på mellandagsrean i vinter! :idea:

Hehe synd att burarna tar upp all plats i rummet :p Hade en liten skrutt förut men den var aningen vek att klättra i, den välte direkt :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka