Kissnödig hund

amalia

Trådstartare
Ja så var det bekymmer igen men hanhunden... Sedan igår så blir han jättekissnödig och står och kissar i -jag överdriver inte- två-tre minuter. För att två timmar senare blir lika kissnödig igen. Han får "hemlagad" mat och därför också kalktillskott. Vad vi har märkt är att en ökning av kalken = kissnödig hund, men vi har inte ökat på kalken någonting. Tog bort kalken i från kvällsmålet för att se om det blir någon skillnad...

Kommer ringa veterinären idag och rådgöra, men tänkte att det kanske finns någon som har ett hum om vad det kan vara...

Kan även tillägga att han inte dricker mer än normalt.

Sv: Kissnödig hund

Hur gammal är han? Min han hund höll på likadant tills dess han var ca 1 år (precis slutat med det alltså). Då kunde han också står hur lång tid som helst men jag tycker också att överlag så kissar Zippo mer än vad min tik gjorde (när hon fanns).

Ja han är dryga sex år... Men i och med att vi tog bort kalken så upphörde faktist långkissandet så det hade nog med det att göra i alla fall!

Ni ska kanske kolla så att han inte har urinsten, som kan bildas pga felaktigt kalciumintag.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund löpte i augusti förra året enligt hon jag fick henne av, sedan löpte hon inte förrän i juni och nu löper hon igen :confused...
2
Svar
34
· Visningar
4 498
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 232
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hönsmamman som kommer ligga vaken hela natten. Har haft mycket otur med hundarna dom senaste månaderna, har det inte vart det ena så...
Svar
6
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar