Kissingspine?

Bison

Trådstartare
Min häst har senskideinflamation i både haserna bak, han är friröntgad o sprutad med kortison två gånger, senat igår. Nu ska han vila ytterligare två veckor innan återbesök.
Det jag funderar på är om han kan ha kissingspine, vid kallt väder ömmar han över lite nä man palperar ländryggen. Senaste halvåret har han levt fan rent ut sagt från o till i ridning, vi har trott att det berott på andra saker då han aldrig egentligen protsesterat utan bockat o rest sig när man inte ställt krav utan det kan komma lite när som helst. Han kickar ibland när man fattar galopp speciellt höger varv.
Vad tror ni, kan det vara KS som i sin tur skapar problemen i bakkärran, han är vinglig o allmänt ostabil. Hur stor är chansen att de kan fungera? Han är fem år o inte tränad särskilt hårt.

Sv: Kissingspine?

Nu har inte jag så stor koll på kissing spines, men en tjej berättade för mig att hon hade massor av problem med hennes förra häst. En massa olika inflammationer i benen osv. Men till slut ville hon röntga ryggen på hästen, veterinären sa att det inte behövdes, men där visade sig att hästen hade kissing spines...

Aldrig hört talas om kissingspine tills för någon vecka sen när jag var hemma hos föräldrana och passade på att hälsa på i stallet.

En häst i stallet ska lämnas tillbaka pga kissingspine, som de upptäckte när de skulle höja försäkringen. Men hästen hade reservation (eller vad det heter) pga just detta. De visste ingenting om det och för säkerhets skull åkte de och kollade upp detta och det visade sig att hästen dessutom var halt på alla fyra benen.

Jag vet faktiskt inte. Då jag själv inte har några hästförsäkringar vet jaginte hur det ser ut. Men de fick reda av det från försäkringsbolaget iaf. Vet inte hur säljaren "döljt" det för dem...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka