MiaMaria
Trådstartare
För lite drygt en vecka sedan blev min (kastrerade) hankatt dålig. Jag märkte att genom att han kissade på golvet och verkade ha ont. Det blev akut till veterinär som konstaterade kristaller i urinen. Hon spolade rent och katten fick antibiotika och Metacam utskrivet. Han har blivit betydligt bättre, är sitt vanliga sociala, glada jag. Äter som vanligt (specialmat), dricker mycket (lite mer än vanligt), går ut som vanligt.
Det som oroar mig är att han fortfarande någon gång då och då kissar utanför lådan. Han jamar lite när han kissar i lådan, men kissar normalt där. Jag kommer att ringa veterinären i morgon, idag är ju sista dagen med antibiotika, men jag vill höra lite hur det gått för er andra som haft liknande bekymmer. Vad jag förstår är detta en vanlig åkomma...
Det som oroar mig är att han fortfarande någon gång då och då kissar utanför lådan. Han jamar lite när han kissar i lådan, men kissar normalt där. Jag kommer att ringa veterinären i morgon, idag är ju sista dagen med antibiotika, men jag vill höra lite hur det gått för er andra som haft liknande bekymmer. Vad jag förstår är detta en vanlig åkomma...