Kissar blod.....

pippilotta

Trådstartare
.....min hund har börjat kissa blod.:eek:

Det började i fredags och jag har kontaktat veterinär och har en tid i morgon 10.40 för undersökning (om han inte blir sämre)

Att dom inte tog honom tidigare beror på att han kissar varje gång vi är ute och dom ansåg då att det inte var någon fara att vänta.

Naturligtvis så är jag orolig och hade gärna sett att han kommit under behandling redan idag , ovissheten är värst , att inte veta vad det är för fel på honom.

Det är en hane på 4 1/2 år.

Är det någon som råkat ut för samma sak någon gång , med blodkissande hund??????

Sv: Kissar blod.....

inte blodkissande, men blodbajsande! :eek: han höll på att stryka med och nu har han legat inne på ultuna i 4 dygn, men idag får han komma hem! :D

Ja, det har jag. En 4-årig blodkissande hund, som kissade litet mer än vanligt.
Det var cystor i prostatan.

Två gånger. Ena gången var det urinvägs infektion och andra gången var det livmoderinflammation (vilket det ju knappast är på din ;))
Hoppas det bara är något lätt avhälpt :)

Ja, det har jag. En 4-årig blodkissande hund, som kissade litet mer än vanligt.
Det var cystor i prostatan.

Vad gjorde dom åt det????

Min hund kissar inte mer än vanligt, men å andra sidan så dricker han dåligt och har inte ätit något idag än.

underbart, underbart, bara en kraftig urinvägsinfektion var vad han hade.

Antibiotika i 10 dagar och sedan skall han förhoppningsvis vara bra igen.:D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka