Kissa inne vid löp?

Saybia

Trådstartare
Är det vanligt att tiken gör det?
Är lite orolig för min tös, står mellan antingen UVI eller löp...
På senare tid tycker jag dock hon börjat visa tecken på löp genom att kissa 7111999 ggr på promenaderna, hon är väldigt intresserad av andra hundars markeringar och hoppar gladerligen ut i en djup snödriva bara för att ta sig fram till nåt ställe där en hund har kissat och hon vill gärna markera över...
I ungefär en veckas tid så har henns urin varit väldigt mörk i början, mer åt orange, men blivit normalfärgad efter de första dropparna. Har dock mer än en gång stått böjd över hennes kisspöl och tittat noga så det inte varit blod i det (så mörkt har det varit), men jag tycker inte att jag sett nåt blod.
I dag efter morgonpromenaden så tog jag helt enkelt en papperstuss och tryckte mot vulvan och jodå, det blev en brun (mörkt röd??) fläck på pappret men när jag tryckte en andra gång så blev det inget. Kollade noga på vulvan (:o ) och upptäckte en liten brun klump som satt alldeles vid urinhålet...
Senare i dag så var vi ute en sväng och då kom det faktiskt 2 droppar blod i urinen (de första dropparna) och sen var "kisshåret" mörkt orangerött.
Nu i kväll så kissade hon även inne vilket hon inte har gjort på 3 månader :eek:
I övrigt verkar hon inte allmänpåverkad, verkar absolut inte vara besvärad av att kissa, har (fram tills nu) inte haft några problem med att hålla sig 10-11 timmar under natten osv.
Kan hunden blöda av vanlig UVI eller ska man tro att det är löpen som satt igång, men är inte löpblod klarrött (?).
Hon är snart 7 månader gammal.

/Saybia - smått nojig över sin vovva :angel:
 
Sv: Kissa inne vid löp?

jag tror att hon löper, bara att det inte har "hoppat igång" riktigt.:o
(iomed att hon inte visar tecken på smärta....?..)
 
Sv: Kissa inne vid löp?

min ena tik e väldigt dominant o hon brukar makerar där andra hundar kissat o extra mycket vid löp...
 
Sv: Kissa inne vid löp?

Min hund kissade inne några gånger under första löpet, fick den blden att hon inte orkade hålla sig lika länge som normalt.

Vi märkte första löpet av att det var bloddroppar på golvet och i hundens säng. När man tittade efter var hon också ganska svullen + att hon slickade sig hela tiden.
 
Sv: Kissa inne vid löp?

Okej, jag är ganska övertygad om att hon löper nu för nu i dag så är hon rätt svullen och är och slickar sig stup i kvarten + att hon blöder mer.

Tack för svaren ni som svarat :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 694
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp