Kinkig med mat

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Mimmi81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 627
Sv: Kinkig med mat

Miss Fideli: Exakt det jag menar, vill liksom inte ha alltför kräsna katter..
Ska iväg på en treveckors semester i februari och förmodligen kommer katterna bo hos min syster då och hon kommer _inte_ vara lika "daltig" som mig :smirk: just därför vill jag, för deras egen skull att dom lär sig äta "allt"...

Mina kissar har fri tillgång på Royal Canin Hair and skin och Kitten. Jag måste snart börja ransonera maten lite eftersom lillflickan Mis börjar bli riktigt rund... Har ännu inte riktigt kommit på hur jag ska göra eftersom det då finns risk för att Siri blir utan. Mis är nämligen ett riktigt matvrak... :crazy:

Sirisiri skrev:
Mina kissar har fri tillgång på Royal Canin Hair and skin och Kitten. Jag måste snart börja ransonera maten lite eftersom lillflickan Mis börjar bli riktigt rund... Har ännu inte riktigt kommit på hur jag ska göra eftersom det då finns risk för att Siri blir utan. Mis är nämligen ett riktigt matvrak... :crazy:

mmm, där har jag också bekymmer, hankatten chewie börjar bli lite smårund och honkatten chosan skulle behöva äta lite mer...
Hemskt krångligt att varje dag utfodra dom var för sig, skulle bli ett himla tramsande med torrfodret och låsa in dom och allt..

När Chewie börja knubba till sig köpte jag RC light torrfoder men då gick ju Chosan ner i vikt.. :smirk:

Tror faktiskt att han får vara knubbig, så länge det inte blir värre och han blir fet..

Mimmi81 skrev:
Jag är glad för ALLA tips jag fick och om du tog illa vid dig ber jag om ursäkt *skakar tass* :)

Det är lugnt!

Kan du inte blanda den blötmaten de äter med den de inte äter och sedan minska den goda maten för varje gång? När Oliver en period inte ville äta blötmat alls så blandade jag i torrfoder, men oftast äter han det mesta, inkl. västerbottenost. :crazy:

Så länge Mis växer så behöver hon ju mycket mat. Siri har väldigt lätt för att bli tjock hon också, så jag hoppas att det kommer att lösa sig. Kissarna brukar annars vara duktig på att tala om när de är hungriga! :D :love:

Sirisiri skrev:
Kissarna brukar annars vara duktig på att tala om när de är hungriga! :D :love:

Nähä?? :D :D

Brukar sjunga för chewie "jag heter chewie och jag tänker inte va tyst, jag tänker inte bara sitta här och vänta på att få mat så vill du ha en tyst katt får du gå nån annanstans" med melodin från lena ph:s radioplåga :D

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: Marvin
·
M
Katthälsa Hejsan.. Jag hoppas att få lite hjälp här, är en kattmänniska från grund och botten och levt med katter hela livet men just nu står det...
Svar
13
· Visningar
4 451
Senast: Missfuckhead
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
7 261
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Uppfödning Portugal