Kina traktorer

bambi82

Trådstartare
Vi har varit på jakt efter en hyffsad traktor med lastare ett tag, för att underlätta hanteringen av foder/strö och annat som behöver göras på en hästgård.

Men priserna är ju inte roliga, och vill inte ge flera 100 000 för en traktor som är 10-30 år gammal och har gått otaliga timmar.

Så nu har vi varit och kollat på ny kinatraktor! Var innan vi åkte mest intresserade av en foton, men de var lite för klena för vår smak så nu har vi fått offert på en yto 125hk. Verkar vara mycket traktor för pengarna iaf!

Finns det nån som har en sån eller känner nån som har?

Sv: Kina traktorer

Jag känner bara de som valt bort dem. Enligt deras utsago för att skillnaden är att man lägger lite i inköp men gigantiskt i service/reparation.

Håller med Lovisaleonora, plus vill peka på det värdefulla i att traktorn finns på gården och fungerar när den som bäst behövs, i st f att stå inne på verkstad och vänta på delar.
Man får normalt inte kvalite för lite pengar!

F ö tycker jag du överdriver kostnaden för beg traktorer. Leta och pruta!! :)

LIA

Håller med Lovisaleonora, plus vill peka på det värdefulla i att traktorn finns på gården och fungerar när den som bäst behövs, i st f att stå inne på verkstad och vänta på delar.
Man får normalt inte kvalite för lite pengar!

F ö tycker jag du överdriver kostnaden för beg traktorer. Leta och pruta!! :)

LIA

Titta efter en lastartraktor på runt 4000 timmar.
Strunta i alla som har mycket modern elekronik.
En enkel vxlåda inga snabbväxlar som kan krångla.

Eller gå ner till ca 2000 timmar och köp en zetor på ca 50 Hk.
För mer behöver du inte.
Dessutom kan det vara krångligt att komma in överallt med en större maskin.

Kolla av vilka märkesverkstäder du har inom 2 till 4 mil exludera valbara maskiner till de märken dessa verkstäder kan och representerar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka