Anna-Bella
Trådstartare
Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något skarpare när vi ska rida ut då hon kan bli stark (jobbar på att det mycket för tränare på banan och det blir bättre och bättre. Men jag vill känna mig tryggare när jag rider ut). Har i dagsläget ett pelham jag rider på ibland och då blir hon inte stark, men kan istället knäppa av helt i nacken (vilket kan hända på tränsbettet med men inte lika ofta). Jag hade gärna velat ha ett mellanting: lite skarpare än tränsbettet men inte lika benägen att knäppa av i nacken. Hade ett kimblehook kunna funka? Eller har ni några andra förslag?
På fagers hemsida säger de att med tygeln i översta kroken blir det ingen hävstångseffekt utan istället som ett baucherbett, någon som har en tanke kring om det stämmer eller ej?
På fagers hemsida säger de att med tygeln i översta kroken blir det ingen hävstångseffekt utan istället som ett baucherbett, någon som har en tanke kring om det stämmer eller ej?