Kattunge spyr ofta

Brownix

Trådstartare
Har en kattunge, 4 månader gammal, som har näst intill varje dag under 1 vecka spytt nåt som liknar vatten, finns varken mat eller hår i spyan. Annars är hon hur pigg och busig som helst, verkar inte må dåligt på annat sätt. Nån som vet vad det kan vara?
 
Sv: Kattunge spyr ofta

Är hon avmaskad?
Annars gör det och hjälper inte det så en tur till veterinären.
 
Sv: Kattunge spyr ofta

Ja det är hon, när hon för 1,5 månad sen spydde upp mat så fanns det mask i det så avmaskade henne på en gång och 2 veckor efter det fick hon en ny dos avmaskning. Hon hade aldrig blivit avmaskad före det. Kan det räcka med att avmaska henne fler gånger?
 
Sv: Kattunge spyr ofta

Du ska nog kolla upp det, men om mamman haft mask så kan de ha mycket av den varan, men kan ju vara någont annat fel, något som katten svalt och nu sitter i vägen någonstans.
 
Sv: Kattunge spyr ofta

Man ska inte avmaska katter i onödan och eftersom du redan avmaskat henne men hon har spytt även efter det så hade jag rekommenderat dig att uppsöka veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp