cili

Trådstartare
varför är dom så förtjusta i det egentligen?
min ena katt fick en leksak med just kattmynta, nu vägrar hon släppa den och ligger och gosar med den konstant..

Sv: kattmynta

HAHA, en kollega till mig pratade om det där imorse. Hennes katt hade fått en leksak med det också och den hade typ fått knäppryck ;)! :rofl:

hm har hästgodis med mynta i - undras om det är något samma?
Mitt sto brukar alltid flema efter att ha ätit det...

Min katt blir helt knäpp när hon får ny klösbräda som är "kryddad" med det! Kan ligga på den hur länge som helst och bara är knasig:confused:

När jag sprayat kattmynta på klöspelaren så blir min honkatt väldigt förtjust...
hon dansar och åmar sig runt den så det nästan blir lite pinsamt.

Det sägs att kattmyntan är som en drog för katten!!! Så en del har emot o ge katten det för ofta! :crazy:

En bekant till mig har två gamla kastrerade honkatter, innekatter. Hon hade köpt kattmynta i tablettform tror jag och glad i hågen gav hon gammeltanterna varsin. De blev helt galna, rullade, sprättade runt och tillslut slogs det så hårtussarna rykte. De är annars bästa kompisar och har aldrig varit i luven på varandra, men nu var det på liv och död nästan :rofl: Lite överdrivet då, men galna var de vist. Aldrig mer sa hon på telefon, nu har jag slängt asken :D

Jag har tre plantor av Kattmynta i min trädgård. Förra sommaren höll min ena katt en av dem stubbad hela säsongen (de andra hittade hon visst inte på!). Sådär lagom snyggt hål mitt i rabatten.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama