Kattlucka?

S

silverblom

Ni som har katt, har ni kattlucka? varför/varför inte?

Funderar på att skaffa en men vart hittar man en sån och vad kostar det? svårt att sätta ihop?

Sv: Kattlucka?

Jag har av naturliga skäl ingen lucka till mina eftersom de är innekatter.
Även om de gick ute skulle jag nog ändå inte ha någon, borde man inte få in hela kvarterets katter då?

Den här tråden bör nog ligga på kattforumet för övrigt.

Vi bor i villa och har kattluckan på övervåningen (katterna går på en spång över till närliggande uthus och tar sig ned därifrån sen) pga inbrottsrisken.

De flesta ZOO-affärer med kattsaker borde ha. Vi har en magnetlucka nu och den är rätt så dyr, men då kan inte heller andra katter komma in (det var som en djurpark här hemma innan med alla katter som rände in och ut, våra blev så skraja att de kissade och bajsade på sig osv :crazy: ). Vanlig kostar några hundralappar skulle jag tro.

Den första (vanliga) luckan var inte alls svår att sätta dit men när vi bytte stämde inte riktigt ursågningen och det var jättebökigt att få dit.

Min bror köpte en kattlucka. Den kostade ca 500 kr. Han har en katt som ska bo både inne och ute är det tänkt, och kattluckan ska han montera på en förrådsdörr (uppvärmt utrymme) så att katten har någonstans att gå in om den är ute på dagen när han jobbar.

Ni som har katt, har ni kattlucka? varför/varför inte?

Funderar på att skaffa en men vart hittar man en sån och vad kostar det? svårt att sätta ihop?

Vi har ingen, när de är ute är det alltid någon hemma som kan släppa in dem om de vill. Åker man bort några timmar får de vara inne (på vintern) eller ute (på sommaren).

Hade kattlucka där jag bodde förut, tyvärr funkar det inte praktiskt att ha någon här där jag bor nu. Både katterna och jag tyckte det var toppen.:bump: Inga problem med att främmande katter kom in, däremot hände det att katterna kom in med byten.

Inne till huset har vi inte kattlucka. Men till stallet, För att det är tänkt att katterna ska kunna komma och gå som de vill.
Men min katt har inte lärt sig den än, hoppas att han gör det så småning om.
Köpte från Börjes ca 160:-.

Vi har kattlucka till våra innekatter så att dom kommer ut på våran inglasade altan. Katterna tycker det är spännande att sitta där ute och spana på folk,fåglar och andra djur som går förbi.

*kl*

Ursäkta trådkapningen...

Vi funderar på att sätta kattluckor i ett par innerdörrar (till de utrymmen där katterna har sina lådor) eftersom vår dotter har fått dille på att gå och stänga alla dörrar i huset. Någon som har några erfarenheter? Synpunkter på bra eller dåligt?

lita inte på de... våran main kille har fortfarande inte lärt sig.. han är snart 2 år.. när han kom till oss satt vi på varsin sida å puttade igenom honom... de andra 3 mainarna har fattat själva... norsken fattade själv.. schäfervalpen använde oxå luckan.. men denna main.. han fattar helt enkelt inte..

Jättebra idé !! Då behöver ni inte oroa er för stängda dörrar!

nån som har en elektronisk?

det är väl det enda alt. för oss,dels kommer hunden igenom:p
och dels vill jag inte ha alla katter i närheten inne.

nån som har erfarenhet??

Jag har kattlucka till mina 6 katter av den anledningen att dom är många å ja bor på landet så ja får bara in mina katter :) ja köpte min på jula för 130 kr...

Liknande trådar

Övr. Katt Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till...
Svar
8
· Visningar
1 009
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka