Kattkläder - mycket ska man se

Sv: Kattkläder - mycket ska man se

:rofl: HAHA Fn va illa! Ärligt talat har faktiskt min ena hanne tröja på sig när vi är ute å reser på vintern då han är väldigt frusen.. Men då har han heller inte så mycke päls (DRX)..

Nej, hon ser ut att ha en hel del åsikter. :p
I övrigt är det med kattkläder som med hundkläder, och för den delen hästtäcken...fryser djuret så klä på det. Det är väl onödigt att klä på dem bara för att man tycker att det är snyggt, men så länge inte djuret har något emot det är ingen skada skedd. Bara man inte tvingar dem när de inte vill, och inte ser dem som dockor utan faktiskt tänker efter innan.

Mina katter hade fått frispel om jag försökt klä på dem kläder. De tycker inte ens om att ha sele på sig.

Naaaw! :love: Billy var väl för söt! :p men min katt skulle tvärvägra och om inte katten tycker om det så tycker jag inte att dom ska behöva ha dom på det

Om man ändå ska ha ett värmande plagg på sin hund/katt tycker jag inte det spelar roll om edt är en diskret täckesmodell eller en tuff hood, men djur är inte dockor som kan kläs ut när det passar.
Mina har varsinn fleece"tröja" att användas vid transoprter vintertid. De har inte päls för svensk råkyla eftersom de har den perfekta koratpälsen helt utan underull, och aldrig går ut i dåligt väder.

Haha min katt skulle få slag om jag kom med en joggingdress till honom:rofl: Han som inte ens kan ha sele på sig, lägger sig bara rakt ner och vägrar röra en centimeter på sig:rofl:

Svante skulle aldrig gå med på att ha kläder på sig, han är ovanligt ointresserad av värme för att vara katt, han ligger hellre där det är svalt och skönt. Dessutom är han rätt känslig för "löjliga" saker.

Stripes däremot skulle nog gärna ha en cool joggingdress, han är en äldre herre som har lite svårt att hålla hullet och är lite mer frusen, så han kanske skulle må bra av att vara påklädd ibland... Fast han skulle framförallt behöva stövlar så att han kan gå ut den här årstiden, aldrig att han skulle gå i något som är blött eller ens fuktigt! Svante tassar glatt fram i lera och vattenpölar och lyckas på något vis alltid stänka ner den vita magen...

Kan klæder hjælpa mot tovor?

Jag har ingen orsak att klæ på min Såfin! Hon ær så fin ændå och så
livlig att hon lætt skulle kunna fasta i sina klæder, om hon hade några. Men jag tænker på andra missar med yvig pæls som lættare får
tovor. Skulle det hjælpa dem att ha en overall då de går ut?

Tröjor är väll lite och överdriva.., men min förra
hankatt bar alltid slips på söndagar..

:bump:

De blir i alla fall inte smutsiga, så på det sättet kan det nog hjälpa. Men tovor kan ju också uppstå när pälsen inte får ligga naturligt, t.ex vid halsband, så jag tror att kläderna lika gärna kan vara till nackdel.

det skulle vara skönt om det skulle hjälpa. vår långhåriga kisse har tovor som är som stora kakor över hela sig. jättesvårt att få bort då han blir jätteförbannad å man måste vara typ 3 st eller nått för att klara det..

:rofl: haha. :D tror inte att katterna uppskattar det där!! :p

Men då är det väl lättast att klippa och börja om, och borsta mer regelbundet (tar ju mindre tid åt gången om pälsen är i bra skick)?

Håll pälsen nedklippt och välbadad. Borsta dagligen med balsamspray. Givetvis gör det ont att reda ut tovor, framförallt när de blivit så stora att de drar i huden.

Det går inte att bada den kissen! Han avskyr vatten. Har aldrig badat någon av våra kissar så..balsamspray har vi köpt ser jag, så det är nog borsta kisse dags.. skulle nog aldrig kunna borsta honom varje dag heller..

Då har du nog orsaken till problemet... Långhår måste ofta borstas och badas för att vara möjliga att hålla tovfria. Balsamspray i obadad päls gör bara mer skada. Kan ni inte hålla den ren och tovfri får ni klippa ner den.

Hej!

Min kisse fick en tröja stickad till sej när han var liten.(blev garn kvar när vi stickat kläder till oss barn).. Han älskade sin tröja och alltefterson han blev större blev tröjan mindre och till slut var den som ett tjockt stickat halsband istället. Då fick han inte ha den längre, för vi ville ju inte att han skulle bli strypt.. Tilläggas bör att han bara hade den inomhus (om han inte rymde förstås)..

/ Lavinia

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Katt Jag köpte en pusselmatta för att kunna få ut matta i hela hallen då den har en del kanter å annars hade jag behövt måttbeställa å vet...
Svar
16
· Visningar
1 065
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka