Kattgodis till kräsen katt?

L

littlecat

Jag håller på att träna min katt. Hon är väldigt kräsen och gillar godis, men lessnar fort på samma smak.

Tips på kattgodis?
 
Sv: Kattgodis till kräsen katt?

Du kan testa räkor, helst färska eller frysta och inte sådanadär i lake. Klipp dom i småbitar -katten blir lika glad för en fjärdedel som för en hel. Kokt lever kan kankse också fresta och ost.
 
Sv: Kattgodis till kräsen katt?

Räkor är mycket olämpligt som kattgodis annat än i väldigt sällsynta fall. :) Mineralinnehållet i dem kan vara skadligt.

TS: Testa Gimpets pasta som jag tidigare tipsade om. Finns lite olika, som multivitaminpasta, ostpasta, maltpasta.

Öljästtabletter brukar också vara populärt godis, köp på hälsokosten.

Rått muskelkött av olika sorter är vad vi använder oss av. Ibland torkar vi även tunna små bitar av lammhjärta, också poppis.

Det finns enorma mängder kattgodis tillgängligt på nätet. Kolla in välsorterade kattshoppar som Supercat, zooplus eller liknande. Du hittar säkert några sorter som din kisse gillar.
 
Sv: Kattgodis till kräsen katt?

Helt klart Chick n Snacks torkade kycklingfiléer!
Det är torkad kyckling. Det finns för katt men jag köper det som är för hund och klipper bitar själv (har både hund och katt). Det för hund kostar ca 10:- mer men innehåller mycket mer för priset.
Alla hundar och katter som jag har gett det till är galna i det! Våran katt slet bokstavligt talat hela filén ur handen på mig när jag satt och klippte till den i småbitar.
Här är en bild på hur påsen ser ut
1109_1.jpg


och såhär ser själva bitarna ut.
00010128.jpg


Det finns att köpa i vanliga zoobutiker. Har även sett andra märken med liknande bitar på t.ex. Hööks men just dom från Chick n Snack verkar vara godast!
 

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
26
· Visningar
1 257
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
897
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp