Katterna sitter på motorhuven.

Inka-90

Trådstartare
Mina katter sitter på bilarna.. och det är inte så jätteroligt o ha kissetassar över hela bilen, och inte alltid på poppulärt när det kommer folk på besök och katterna skitar ner deras bilar.

någon som har tips på vad man kan göra för att få dem att sluta sitta på motorhuven och gå över taket på bilarna?
de vet ju så väl att de inte får, så fort de ser en hoppar de ner, men när man vänder ryggen till är de där igen..

Sv: Katterna sitter på motorhuven.

Hålla dom i koppel när ni har främmande? Spruta vatten på dom när dom sitter på bilarna?

Vintertid ligger alltid våra katter på motorhuven. Speciellt när man nyss kommit hem då är den varm och skön :p

koppel? nja, sätta 4 katter som är vana o springa ute fritt som aldrig sett ett koppel i hela sitt liv i ett koppel är nog ingen bra ide, dessutom ligger de ju på våra bilar oxå.

precis, de gillar ju värmen.
sen när solen kommer fram e de oxå skönt o sitta o sola där
( jag har svart bil ).
men det är inte så roligt o ha hela bilen med tassar..

Såpa å diskmedel.
Du får inte bara en glänsande huv, de jäklarna glider ner (utan att göra märken tack vare medlet) å testar sällan att komma upp igen.

Hur kommer det sig att det blir rivmärken i lacken när dom glider ner av andra skäl än diskmedel då? Jag har själv fått min bil repad av en katt (kan ha varit min egen) som glidit ner längs sidan på bilen med klorna ute. Du menar alltså att dom inte fäller ut klorna om det är diskmedel på bilen?
För annars är det just när dom glider som det blir märken, ine när dom bara går över den utan att halka.

Vi köpte överdrag till finbilen och sen dess är det inte alls lika kul att sitta på den av ngn anledning. Sambon har inte sett ett enda spår på överdraget - däremot har de gått över till min bil istället. :angel: Men jag har lärt mig leva med det.

Sen är det kanske inte så bra för katten att få pälsen full av såpa eller diskmedel som den sedan slickar i sig...

nej precis.. folk får väl leva med några tassavtryck på bilen, herregud det är väl inte hela världen??? vad har ni för fjolliga vänner? :crazy:

våra satt jämt på bilarna tidigare, men sen vi bytte till suv'ar har dom inte varit där. för högt att hoppa antar jag. :p
en bil blir inte förstörd av att en katt sitter på den. tassmärkena kan man tvätta bort. visst, lite störande om man precis tvättat och polerat bilen, men det är sånt man får ta om man har djur...

Jag har inte heller problem med att katter sitter på bilen (vilket iofs inte händer då min står i ett garage) utan tycker det är gulligt med tass-spår på huven. Men blir det repor så förstår jag, inte ens jag med min 15 år gamla 10.000-kronorsbil skulle vlja ha repor av kattklor på den.

kl

:idea: Ett problem jag inte har, då jag har innekatter!:bump:

Vad hade ni tänkt om grannens katt kom och repade er bil?
Eller om er katt repade hennes/hans bil?:cool:
Och vad hade ni sagt om denne krävde er på ersättning för omlackering??:eek:

Same shit som utedynor på ens egna veranda i ett bostads område.
Om grannens katt kommer och pissar ner era nyinköpta svindyra utemöbler, ska han då gå fri? (Pissa där varje dag? Bara för att "katter ska minsann få gå ute bla bla bla bla och lite till ordbajs.. )
Och ni bara tackar och tar emot och får köpa nya??:crazy:

Antingen kan man bara acceptera det eller så får ni helt enkelt köpa ett sådant där skydd man kan ha över bilen.

Till admin, hur raderar man? Jag råkade skicka två som var næstan lika, tænkte ta bort det førsta men det går ej så
nu talar jag om det i denna ruta hellre æn att låta två snarlika inlægg ligga!

Senast ändrad:

Førfølj dom, morra och fræs och gorma och stampa i backen! Spela vildkatt! Dom tål mer æn du tror.
Men som alternativ kan du prova att strø lite vitpeppar på bilarna en stilla dag, inte kul att få i nosen.

Jag har bott i ett villaområde i Sæffle med Såfin och hennes dotter Tissel. Jag lærde dom
redan då dom var små att bilar rør ni inte, matte ger sig inte! Dom hoppar aldrig upp på någon bil. Dærimot hænde
det att Tisseltass hoppade in i min ex bil och blev instængd en glødhet sommardag, men hon øverlevde.

kl

:idea: Ett problem jag inte har, då jag har innekatter!:bump:

Vad hade ni tänkt om grannens katt kom och repade er bil?
Eller om er katt repade hennes/hans bil?:cool:
Och vad hade ni sagt om denne krävde er på ersättning för omlackering??:eek:

Same shit som utedynor på ens egna veranda i ett bostads område.
Om grannens katt kommer och pissar ner era nyinköpta svindyra utemöbler, ska han då gå fri? (Pissa där varje dag? Bara för att "katter ska minsann få gå ute bla bla bla bla och lite till ordbajs.. )
Och ni bara tackar och tar emot och får köpa nya??:crazy:

alltså. nu har jag ju iof bara levt i 20 år men aldrig varit med om att en katt sitter och klöser på en bil? inte heller vart med om att katter pissar ner möbler och liknande, är det verkligen tamkatter som gör det?
F.ö övrigt anser jag inte man ska ha katt i bostadsområde, men det är ju ett val ts gjort och det behöver man väl inte måla fan på väggen för. det är väl kanon om ts bor på sådäant ställe där hon kan ha katterna ute?

alltså. nu har jag ju iof bara levt i 20 år men aldrig varit med om att en katt sitter och klöser på en bil? inte heller vart med om att katter pissar ner möbler och liknande, är det verkligen tamkatter som gör det?
F.ö övrigt anser jag inte man ska ha katt i bostadsområde, men det är ju ett val ts gjort och det behöver man väl inte måla fan på väggen för. det är väl kanon om ts bor på sådäant ställe där hon kan ha katterna ute?

Nej, det är sällan katter klöser på bilar. Däremot är det vanligt med klösmärken på bilar, vilket kommer av att katten hoppar upp men inte får tag och glider ner, varpå katten fäller ut klorna för att hålla sig kvar.
Pissar ner möbler och annat är nog inte heller speciellt ovanligt, tycker man hör om det ofta. Vanligtvis handlar det om okastrerade hanar som går runt och markerar revir. Men även honor och kastrerade hanar med starka revirdrifter kan urinmarkera.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
3
· Visningar
298
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama