Katten vill dricka Ekol-olja!

ghost

Trådstartare
Gamla katten jag har har lite egendomliga matvanor som jag kommit på med åren, bland annat gillar han Bailey's vilket han inte får.

Men den senaste vurmen hos honom är läderoljan när jag smörjer skinn och läder?

Har har brist på fett måntro? Det kan väl knappast vara bra för en katt att dricka olja (ja, inte just läderoljan nu då utan vanliga vegetabiliska oljor också)? :confused:

Och så klart får han inte dricka oljan men så fort man vänder ryggen till... Han är ju katt.

Sv: Katten vill dricka Ekol-olja!

ghost skrev:
Har har brist på fett måntro? Det kan väl knappast vara bra för en katt att dricka olja (ja, inte just läderoljan nu då utan vanliga vegetabiliska oljor också)? :confused:
.

Tja, lite matolja av god kvalité är faktiskt nyttig. Fiskleverolja (Cod liver oil) t.ex - fast inte för mycket - jättestora doser A-vitamin inte så nyttiga.
Olivolja av god kvalité mycket bra - förutom nyttiga fettsyror innehåller den rätt mycket E-vitamin.
För att ta två exempel jag känner till.

Vagis skrev:
Tja, lite matolja av god kvalité är faktiskt nyttig. Fiskleverolja (Cod liver oil) t.ex - fast inte för mycket - jättestora doser A-vitamin inte så nyttiga.
Olivolja av god kvalité mycket bra - förutom nyttiga fettsyror innehåller den rätt mycket E-vitamin.
För att ta två exempel jag känner till.

Man kanske skulle prova om han gillar det då? :idea:

Fiskleverolja är bäst! :)

Som jag förstått saken har kissar svårt att tillgodogöra sig alla nyttigheter i vegetabiliska oljor.:confused:

Om de är fiskallergiker har jag sett man brukar ge linfröolja, med omega 3. Fast det tas inte upp lika bra.

Jag har en likadan katt. Stod och oljade in vår köksbänk och några träskärbrädor häromdan, och lillkisse var som ett plåster på mig. Så fort jag vände ryggen till skuttade ha upp på bänken och slickade.
Köksbänken är även i vanliga fall off limits för katter... suck!

Jag gissade på att paraffinolja inte var jättefarligt för honom, för han har inte visat några tecken på att må dåligt.

vår katt gillar smör. Syrran testade att ge honom en liten klick och han åt glatt upp det :o
fast det är ingenting vi brukar ge honom, den gången var bara för att testa och se om han åt det eller inte .p

*sista knappen*

Jag testade med lite olivolja i dag innan jag ger mig in och köper fiskleverolja till honom och lyckan var fullständig. :)

Eftersom den här killen varit sjuk och tappat mycket i vikt blev jag glad att det föll i god jord.

Köpte en hoppsadel för ett tag sen som jag hade hemma och oljade in med Ekololja! Rätt som det var satt kattungen och slickade på sadeln! Kan det verkligen va gott!?

Gott för att det innehåller animaliska fetter, giftigt för att det innehåller mineraloljor. Innehåller även vegetabiliska oljor tror jag, vissa katter tycker det är gott med. I regel tycker de flesta djur att fett är gott. Iaf såna som äter djur.

Senast ändrad:

Min katt älskar ketchup.... o senap...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka