Katten tuggar på min haka!

A

aceberr

Jag har en katt, en hane, han är två år och kastrerad. Det är en oerhört trevlig katt, han har aldrig fräst åt, eller rivit en människa i hela sitt liv. Han har aldrig ens haft ute klorna när hunden bråkar med honom! Och då går det vilt till! Kort sagt, en mycket trevlig och mysig katt.

Till min fråga, eller fundering. Katten i fråga har på senare till börjat att tugga mig på hakan. Detta sker främst när han har varit ute, blivit lite blöt och kall och kommer in och vill värma sig i knät. Han är då EXTREMT gosig och "boxar" och stryker sig mot mitt ansikte och spinner högt. När han är klar med dessa övningar börjar han slicka och tugga på min haka, (eller näsa eller öron). Han spinner fortfarande och trampar upp och ner med framtassarna. Nägon annan som varit med om detta eller/och vet varför de beter sig på detta viset?

Tack på förhand!

Sv: Katten tuggar på min haka!

hm min systers ena kisse tycker om att tugga på hennes piercingar.. (hon har 3 i läppen... ).. även det när han gosar och kelar. de har konstiga grejer för sig ibland de små liven..

mina katter gör också så..jag trodde att dopm "naggade" alltså, jag tyucker om dej, du är mysig tuggande. men jag har haft fel förut:p

"Kärleksbett", katter blir ibland "bitiga" när man gosar med dem, och min tolkning är att det är en återgång till ett kattungebeteende.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 966
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Skaffade två katter för snart 3 veckor sen, ett syskonpar på ca 4månader. Båda två är underbara, sociala och trevliga katter. Har känt...
Svar
2
· Visningar
1 503
Senast: REIN
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 129
Senast: kebabbert
·
S
Övr. Katt Har haft mina två katter i drygt tre veckor nu. Den ena (Tanza) bara bets och revs, både på oss (min sambo och mig) och på den andra...
Svar
16
· Visningar
3 528
Senast: Saril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur