katten är fanatiker av vatten & min puderborste

P

pheonix

Hej där alla mer vetande;)

Vi har två katter där hemma. En helsvart på ca 1.5 år och så köpte vi henne en kompis helvit som är ca 8 månader nu. Han har ett stort intresse för vatten. Vilken i början va mest bara gulligt. Han går gärna in och duschar med oss. Slåss med vattenstrålarna både i duschen och i kranen. Jätte gulligt tyckte vi.

Men nu har han kommit på de där med vattenglas och vattenflaskor. Han attakerar alla glas med vätska i. Oftast så råkar de stå något glas med vatten nånstans. Sen dricker min sambo mycket sodastream vatten i flaska. Som han älskar att välta omkull. Vi får skura golv och bord om och om igen tack vare detta. Och tyvärr är inte minnet med att plocka undan jämt.

De klassiska är ju att spruta vatten i ansiktet när katterna gör något fel. Men de funkar inte på denna krabat. Han är dessutom då han är helvit, helt döv...så de går inte heller att skrika på honom. Han är en extremt kaxig katt. Men ändå väldigt kelsjuk.

Han har även någonting för min puderborste som han alltid ska sno från min sminkväska. Han lyckas få upp dragkedjan och tar ut min puderborste. Sen bär han den i själva borstdelen i munnen och morrar. Skit kaxig. Jag har tagit tag i han i nackskinnet och försökt morra åt han. Men han hör ju ingenting, sen är han lika snabbt tillbaka. De resulterar ibland i att man får leta puderborste innan jobbet. För även om jag ställer sminkväskan högst upp i en hylla så tar han sig upp dit och snor den från mig.

som sagt, de va gulligt i början. Men börjar bli tröttsamt nu. Någon som har förslag på hur man ska få katten att sluta upp med detta?

tacksam för alla förslag
//Louise:D

Sv: katten är fanatiker av vatten & min puderborste

Hehehe...:rofl:.
Ursäkta skrattet men det var nog något av det gulligaste jag har hört. :)
Jag har inga tips på hur man kan vänja av med beteendet.
Men lite tips på hur du kan förbättra erat ihågkommande.
Du skulle ju kunna ge katten en egen puderborste som han kan leka eller bära omkring med.
Förvara din sminkväska i ett skåp eller en låda som är inbrottssäkert
för en katt.
Sen är det väl till att försöka med vattnet att komma ihåg att ställa undan glas och så utom räckvidd för katten. :)
Skriv lappar där det står:
Ställ undan alla glas med vatten i.
Häng lapparna på kylskåpet, vid spisen, köksluckan där ni har glas,
på soda streamern, toalettdörren, badrumsspegeln, duschen vattenkannan eller på sådana ställen ni vet att kan glömma av
ett glas med vatten i.
Lycka till. Hoppas det kommer gå bra. :)
Mvh Xoya
P.S. det är inte så att du har några bilder på när din katt badar eller leker med din puderborste. Det hade varit så kul och få se. :angel::D D.S.

Puderborsten förstår jag precis att han gillar det är ju en mus:rofl::rofl::rofl:
Köp honom en egen borste:idea:

Men vatten däremot har jag ingen aning om hur ni ska göra mer än att försöka komma ihåg att ta bort glas och flaskor.

Katter är roliga nästan jämt... jag har en kattherre här hemma som man måste passa på om man ska bada för annars hinner han i först och blir skitsur om han inte får tillgång till hela badkaret för sig själv för det är ju så himla roligt att bada tydligen.
Puderborsten snos varje dag som man ständigt får gå och leta efter och sedan har han fått smak för päron så vi kan inte ha päron i en vanlig fruktskål utan dessa är förpassade till kylskåpet.
Antar att jag och sambon får leva med det...

Hahaha, Jo vi tyckte oxå att de va gulligt i början. Men de börjar bli lite jobbigt. När man vaknar mitt i natten av att katten välter ut ett glas så man får gå upp och skura golvet:P

Men de där att köpa en egen puderborste ska jag nog göra. Problemet är ju att vi har hundar oxå, så hundarna kanske oxå tycker de är en rolig leksak. Hmm, får fundera på de där.

jo, jag har massa bilder jag skulle kunna lägga upp, men jag vet inte riktigt hur man gör. Men ska fråga min sambo om hjälp. :P Kommer uppdatera med detta.

Intressant att höra att fler har råkat ut för detta:P Trodde bara de va våran vita kisse som tyckte om vatten. Han tycker ju inte om att bada, men duscha diggar han:P

ska uppdatera med bilder i veckan:)
//Louise

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka