Katten är borta

L

livsfobi

Nu har min katt varit borta i en och en halv vecka. Han gick ut och kom inte tillbaka, vad gör man nu liksom? :(
Kan en katt klara sig ute, ensam på sommaren, även fast den inte är van vid det? Han är bara drygt ett år.

Sv: Katten är borta

Om han kan jaga borde han kunna klara sig hyffsat åtminstonde på sommaren.
Katter är trots allt överlevare så.

Sv: Katten är borta

Varför inte sätta upp lappar på din saknade katt?Var det en okastrerad katt? Polisen kan ha koll på upphittade katter så det är bra att anmäla den saknad.Är den öronmärkt? En del katter kan ha gått in i tex andras garage och råkat bli instängda så det finns olika orsaker till att man inte hittar sin katt.Katter kan klara sig på sommaren med att jaga möss o andra smådjur. Ibland söker de sig till människor som kanske ger dem mat om de verkar hungriga.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama