Katt till Finland

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Stoppard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 640
S

Stoppard

Är det någon som VET vad som gäller
när man ska ta in en katt till Finland
från Sverige? Den ska inte tillbaka.

Jag har precis frågat en uppfödare i Finland, som skickar mycket katter över gränsen åt båda hållen. Får se om någon annan hinner svara innan...

Om den inte ska tillbaka behöver den inte rabiesvaccineras iaf.......det var väl det du frågade om?

Fram till oktober kommer man kunna ta in katter i Finland utan några papper alls. I oktober kommer de nya reglerna med kattpass och rabiesvaccination börja gälla, detta eftersom kattpassen är försenade. Att ta in katt för försäljning, om katten redan är såld till en finsk köpare, kommer inte innebära några problem.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken skärbräda?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur