Katt problem.

A

Arus

Har haft en honan som har varit dräktig flera gånger tidigare sen inskaffa vi en hane, (honan är ca 1.5 år och hanen 8~ mån). Sedan vi skaffat hanen har honan inte varit dräktig. Nu så vill hanen paras och är jätte jobbig. Varför har honan inte varit dräktig under dessa 8 mån? Den har även börjat äta mindre och blivit smalare. Honan var jämt dräktig förr..

Tack på förhand,

Det jag vill ha svar på är mest varför honan inte varit dräktig under dessa 8 mån, sedan vi skaffa hankatten.

Sv: Katt problem.

Har haft en honan som har varit dräktig flera gånger tidigare sen inskaffa vi en hane, (honan är ca 1.5 år och hanen 8~ mån). Sedan vi skaffat hanen har honan inte varit dräktig. Nu så vill hanen paras och är jätte jobbig. Varför har honan inte varit dräktig under dessa 8 mån? Den har även börjat äta mindre och blivit smalare. Honan var jämt dräktig förr..

Tack på förhand,

Det jag vill ha svar på är mest varför honan inte varit dräktig under dessa 8 mån, sedan vi skaffa hankatten.

Har hon varit dräktig flera gånger fast hon bara är 1,5 år? Och fått kullar då?

Kanske hade lite fel, 2 år kan nog stämma bättre. Nej den har inte fått några kullar. Den va dräktig flera gånger innan vi skaffa hankatten men inte varit det sen dess och det är väl ca 7-8 mån sen. Den har även gått ner i vikt och äter mindre. Hankatten vill paras hela tiden nu och håller på. Jobbigt :p Men det vill inte honan.

Kanske hade lite fel, 2 år kan nog stämma bättre. Nej den har inte fått några kullar. Den va dräktig flera gånger innan vi skaffa hankatten men inte varit det sen dess och det är väl ca 7-8 mån sen. Den har även gått ner i vikt och äter mindre. Hankatten vill paras hela tiden nu och håller på. Jobbigt :p Men det vill inte honan.

Men hur kan hon ha varit dräktig utan att ha fått några kullar?

Är det verkligen dräktig du menar? Det är inte löp du avser? Har hon varit dräktig bör det rimligtvis ha kommit kattungar såvida de inte har aborterats varje gång (och då borde ni kanske inte fortsätta få henne dräktig).

Oj, självklart menar jag att det löpte* inte dräktig. Blev helt fel, satt och läste massa om det. Dräktig ~ Hehe. Har sovit dåligt, fel av mig, :P

Men hankatten har ju inte varit könsmogen förren nu?! De flesta blir det någon gång runt fem-sex-sju månader.
Vissa honkatter löper inte heller förren i mars (det finns ju en orsak till att de kallas att marsa;))

Vill ni ha kattungar?

Om inte så varför inte kastrera katterna?

Hankatten springer väl runt och kissar överallt annars?

Annars får ni väl sära på dem om hankatten inte låter henne vara ifred, hon mår ju uppenbarligen inte bra av hans beteende.

Det kan också vara så att honan har löpt men "tyst" så att ni inte har märkt det och varit dräktig men absorberat eftersom hon hela tiden blir stressad av hankatten.

Hon kan vara stressad av att hanen är på henne hela tiden. Stress kan göra att de slutar löpa. Det kan även vara så att hon har livmoderinflammation, endometrios, cystor eller liknande och det kan också störa löpcykeln. Sedan innebär såklart en eventuell dräktighet också att hon slutar löpa men hon borde inte gå ner i vikt om hon blivit dräktig.

Du har fått flera bra förslag, inklusive att de kastreras bägge två.

Min gissning är att hon kanske fått en infektion som stör hennes löp? Att hon går ner i vikt kan hänga samman.
Hur som helst, jag tror det är ett veterinärärende, kan vara lite vad som helst, inklusive tandvärk...

Pass på att få en undersökning när hon ändå skall till vetten och kastreras.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama