Dilli_Blue
Trådstartare
Japp, igår kastrerades våra två hingstar, ståendes här hemma. Av en veterinär som min svärmor litar på och som hon alltid ha anlitat. Min häst fick en alergisk reaktion på de lugnande som han fick i blodet, jag trode han skulle trilla ihop o dö på direkten, men veterinären tog genast fram de där man lyssnar på hjärtat med o sa att det var ingen fara... Vi kastrerade de utomhus o när vi va klar med en sa han vi skulle släppa ut den i hagen igen, så vi gjorde det.. Han sa att han oxå fick äta hö o gräs o att de inte var några problem, min häst stog ca 25-30 min sen gick han fram o började äta hö.. Likadant med den andra, när han var klar så ut med han i hagen o han stog oxå ca 25 min sen började han oxå äta.. Vet. sa att de hellst skulle vara ute på natten, men i o med att de e vana att få komma in på natten så beslöt vi oss att även ta in de inatt, men släppa ut de tidigt.. Ni som ha kastrerat, hur har ni gått till väga o vad har "er" vet. sagt?? Hästen inne, ej äta på flera timmar eller ut med de så fort som möjligt så de få röra på sig..???
Jag är bara nyfiken för min svärmor var lite fundersam för vad hon har hört så få de inte äta på flera timmar o stå inne.....
Så, vad ha ni vatt med om??
Jag är bara nyfiken för min svärmor var lite fundersam för vad hon har hört så få de inte äta på flera timmar o stå inne.....
Så, vad ha ni vatt med om??