Kastrationssår

aemaria

Trådstartare
Nu har min kattkille äntligen blivit kastrerad på riktigt. Kulan låg i buken. Går som på nålar nu att det ska bli komplikationer som förra gången. Givetvis lyckades han gnaga bort ett stygn andra dagen (tratten vi fick med var uppenbarligen för liten). Ringde vet som sa att det troligtvis inte är ngn fara men att vi ska hålla uppsikt. Har försökt tejpa över med steristrips men det fäster ju inte så himla bra på en kattmage.

Nu tycker jag att såret varar en aning. Är det normalt att det gör det eller tyder det på komplikationer? Det är inte ömt eller svullet.

//aemaria

Sv: Kastrationssår

ingen...?
Ringde nyss djursjukhuset igen och dom tyckte jag kunde börja med att tvätta med koksalt morgon och kväll och blir det inte bättre får vi åka in.
Å vad jag tycker att det här är jobbigt!

Såhär ser såret ut.. Tycker ni att det ser infekterat ut?
2008_01070163.jpg

//aemaria

Sv: Kastrationssår

Skönt, tack så mycket. Jag är ju världens oroligaste hönsmamma. Idag ser det faktiskt bättre ut.

//aemaria

Liknande trådar

N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 129
Senast: kebabbert
·
Katthälsa Jag har fått ett problem jag inte ngnsin kunde mig förutse känns det som. Har 2 katter, en hona och en kastrerad hane, som bott...
Svar
16
· Visningar
3 293
Senast: Prosit
·
E
Övr. Hund Vår ena hund kastrerades den 3 maj, pga akut testikelinflammation. Bla, bla, bla, jag orkar i alla fall inte dra hela historien för den...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama