Känslig om benen

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Hoppas att jag har lagt tråden rätt. Min häst är väldigt känslig om sina ben ungefär över hovarna på frambenen. Har kollat efter sår och det finns inga. Upptäckte det när jag borstade henne igår och jag kunde varken borsta vid karleden eller vid kronraden utan att hon backa eller lyfte på hoven. Det har aldrig varit någon som har slagit henne eller så. Så då borde det ju inte vara att hon är rädd. Jag vet inte om det bara är dumheter eller om hon har ont. Hon har inte visat tecken på smärta eller hälta. Någon som vet vad det kanske kan bero på?

Tacksam för svar!:)

Sv: Känslig om benen

Ja tack så mycket att jag inte tänkte på det:) något tips på vad jag ska göra? Jag måste ju kunna borsta hennes ben ibland:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 894
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej Jag har en islandshäst som är överviktig (vilket vi jobbar på med daglig ridning/motion!). Hon har dock lite puls i alla fyra benen...
Svar
13
· Visningar
1 892
Senast: hejmanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V