Känner mig som världens sämsta hundägare....

C

cyrus

Ja, jag blev hundägare plötsligt då en bekant inte längre kunde ha kvar sin hund.
OCH NU TROR JAG ATT VOVVA HÅLLER PÅ DÖR. Eller åtminstone att hon har gått och blivit sjuk.. Har såklart inte någon temp åt henne eller så och vet inte med all säkerhet att hon har feber.
MEN hon är kokhet på nosen och även alla tassar är VÄLDIGT varma. Dom brukar i normala fall vara svala.. Osså ligger hon i soffan och gnyr lite..
och mitt hjärta håller på krossas i tusen bitar!
Är hon sjuk och vad GÖR JAG?

Sv: Känner mig som världens sämsta hundägare....

Det där med varm nos osv är lite av en myt. Hon kanske bara är varm? Flåsar hon? Hundar kan bara svettas genom trampdynorna och munnen.

Jag hade inte rusat till veterinär, utan gått ut med hunden på en lite promenad och se om hon "kyler" ner sig.

Tack för att du lugnar mig lite..!
Nä hon flåsar inte och är annars pigg tycker jag. hon äter ju och sådär.
Och nu när jag har lugnat mig lite så kom jag ju faktiskt på att hon även kan ligga och gny när hon tycker att hon får för lite uppmärksamhet..
Men blir ju helt klart rädd när hon var så fruktansvärt varm. Avvaktar nog åtminstone en dag och ser hur hon mår.. :)

Om du tänker avvakta någon dag, gå till apoteket imorgon direkt när de öppnar, köp en termometer och tempa hunden.

kl
Jag brukar ringa kliniken och fråga vad de tycker att jag ska göra. De säger nog till ifall de anser att man behöver åka in. Har bra kontakt med sjukvårdarna på klinikerna omkring, så det känns tryggt.

Säger som r_c, köp termometer:)

Ja, jag blev hundägare plötsligt då en bekant inte längre kunde ha kvar sin hund.
OCH NU TROR JAG ATT VOVVA HÅLLER PÅ DÖR. Eller åtminstone att hon har gått och blivit sjuk.. Har såklart inte någon temp åt henne eller så och vet inte med all säkerhet att hon har feber.
MEN hon är kokhet på nosen och även alla tassar är VÄLDIGT varma. Dom brukar i normala fall vara svala.. Osså ligger hon i soffan och gnyr lite..
och mitt hjärta håller på krossas i tusen bitar!
Är hon sjuk och vad GÖR JAG?

Hur mår hon i dag? Äter och dricker hon? Har hon kissat och bajsat? I så fall kan du nog ta det ganska lugnt. Åk till apoteket och köp en hundtermometer och boken Hälsoråd för hund. Ta tempen om du är orolig. Om hon har feber kan du ringa närmaste djursjukhus och be om råd, om de tycker att du behöver åka in.

Tack för alla era svar.
Igår var hon som vanligt igen och inte alls varm.
Har varit och köpt en temp och tempar henne varje dag nu i en vecka för att ta reda på hennes normal temp.. :)

Har varit och köpt en temp och tempar henne varje dag nu i en vecka för att ta reda på hennes normal temp.. :)

Tokbra! Se till att skriva upp alla mätningar på något papper också och försök tempa vid tillfällen då hon är lugn och inte precis gjort något ansträngande som får upp tempen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 618
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka