Känner mig grundlurad

Hambo

Trådstartare
Så här är det :
Besiktigade mitt släp och fick en 2:a på på skjutet, det var "kort" ?
En kompis som har bilfirma skulle fixa det,men det blev inte bra.
Jag märkte det när jag skulle köra mina hästar INNAN jag hade besiktigat om mitt släp .
Han kom och hjälpte mig för det låste sig när jag skulle backa.
Jag körde hästarna utan problem, efter 5 dagar åkte jag och skulle besiktiga släpet igen, jag trodde väl inte riktigt att det skulle gå igenom,men chansade igen.

Det gick inte igenom
Jag åkte då till en "riktig" verkstad, som bla hanhar husvagnar och andra släp. Jag sa som det var , att bromsvajrarna behövde justeras och att påskjutet fortfarande var för kort
Han sa att dom måste plocka isär den för att kolla, och jag sa att är det nåt ni måste byta eller hittar nåt annat fel SÅ RING MIG INNAN
I helvete dom gjorde !
Dom har bytt ALLT
Bromsar vajrar hjullager ,bromsskivor etc etc. Det var inget fel på dom grejerna som dom bytt !
Det skulle bli aktuellt så småningom att byta bromsar, men det var inte dags än ( Detta enl min kompis som hade släpet först )
Hjullagren var helt ok, annars hade jag ju inte fått lämna besiktningen eller åtminstone fått en 2:a på det också.

Jag har försökt kontaktat konsumentombudet, men hon är inte anträffbar förrens på måndag.
Jag har ringt tillbaka till verkstaden och bett dom att lägga in alla utbytta saker i transporten,vilket han som jag pratade med inte trodde att det fanns kvar:confused: samt sagt att jag inte har pengar att hämta ut denna ännu ( 6.000) allt för att dra ut på tiden,
Jag vet att det är olagligt av verkstaden att INTE kunna visa upp grejerna .

Tack och lov att man har goda vänner som lånar ut sina släp tillsvidare !

Hej från en lurad Hambo

Sv: Känner mig grundlurad

Surt. Skitsurt.

Ibland kvittar det hur tydlig man är, det blir ändå totalfel. Som när vi lämnade vårt fina Boj Classic till en av deras rekommenderade serviceverkstäder. Det slutade med att de förstört flera grejor på släpet - vi fick ta det till Klippan för att återställa det. Och sedan kom DESSUTOM en faktura på 10 000 kr från den första verkstaden. Skrattretande.

De får inte byta saker som inte är överenskomna och som uppgår till mer än marginella summor i förhållande till överenskomna åtgärder.

De ska kunna visa alla saker de bytt samt visa att det VERKLIGEN har bytt alla saker.

Det är ibland VÄLDIGT oseriösa människor som jobbar på verkstäder.

Väldigt.

Det första man verkligen måste göra är att se till att ha ALLT överenskommet på papper, in i minsta detalj.

(Det är så synd att det ska behöva vara så).

Jag har telefontid med vår kommuns konsumentombudskvinna nu på Måndag, så jag väntar med att agera tills jag talat med henne 1
Hej från hambo

Hon sa att jag skulle försöka komma överens med dom annars skulle det gå till allmänna reklamationsnämnden !
Jag rinde dom och sa att jag inte accepterade vad dom gjort, på ett mycket hövligt,men bestämt Hambo sätt:smirk:
Dom ringde tillbaka och erkände att dom hanterat detta fel och drog av 2.500:-
Så nu har jag ett helrenoverat släp :bump::banana::rofl:
Hej från hambo

Gratulerar! Det gäller att stå på sig. Förhoppningsvis har deras förlust lärt sig att det är bättre att kolla med kunden INNAN, annars blir det dyrt i den egna kassan.

Så slipper en annan kund (kanske) ha samma problem.

Bra att du inte gav dig, du sa ju klart & tydligt att de skulle höra av sig innan de gjorde ngt & självklart ska de kunna visa upp alla saker de bytt.
Själv har jag alldeles för många ggr anlitat bilverkstad för service & när en kompis som är mekaniner kollat på bilen så har verkstan inte ens öppnat oljetråget, lite uppenbart att de inte ens bytt olja då, men ändå haft mage att ta betalt.
Lita inte på ngn säger jag bara:mad:

När jag hämtade släpet i går var det som ett nytt släp !
Killarna på besikningen ( det var ju 3dje gången jag var där !)
Sa : Men... har du bytt allt ! Det behövde du väl inte ?

Så jag berättade historien för dom och dom kände till firman.......
Hej från hambo

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka