kanin som blir galen i knät....

Happimess

Trådstartare
jag har en fyramånaders utekanin, halvtam, som till en början sitter lugnt och stilla när man har honom inne i knät, men efter ca 5 minuter börjar han riva som en galning och bitas, så jag blir tvungen att ta ut honom igen... det är synd, för jag vill ju kunna sitta och kela med min knain... några tips? :confused:

usch va tråkigt då.. :(

har själv två (av nio) som inte gärna sitter still i knät, inte ens 1 minut. :p hehe
men jag försöker att hålla på med dom så ofta jag kan, och bära / ha i knät och så... det känns som om det har blivit bättre då.. :)

Lycka till med din kanin... :) hehe

Sv: kanin som blir galen i knät....

Låter som en beskrivning av min kaninhane är han var yngre. Han var helt hopplös och en dag tog jag upp honom och höll honom framför mig och sa,

- Sonic nu skärper du dig! Ska du hålla på så här så får du bo i papperskorgen!

Givetvis menade jag ju inte vad jag sa men tro det eller ej det funkade! :crazy: :eek: Jag tror inte att detta är lösningen direkt men prova att bara hantera din kanin lugnt och försiktigt (som du säkert redan gör). Ta ut honom ur buren, stryk honom lite över pälsen, prata med honom och lägg sedan ner honom i buren igen! Inte långa stunder utan börja med bara nån halvminut och utöka tiden! Prata bara med honom genom burgallret, klappa honom i buren! Jaa, hitta på lite olika saker så din kanin kan känna sig trygg!

Ett annat alternativ är att kaninen blir sysslolös. Om jag bara satt med min kaninhane i knät så började han snart att tugga och riva i kläderna på mig. Om jag hela tiden klappade, pratade och pysslade lite med honom under tiden han satt i knät så var han väldigt kelig!

Prova lite olika saker och jag hoppas det går vägen! Det kanske är ungdjursfasoner. ;)

Sv: kanin som blir galen i knät....

Det kanske jag skulle hota med... nej, skämt åsido....
Jag försöker vara så lugn och "trygg" som möjligt, pysslar och gosar lite så fort jag får tid, men ibland kan man ju göra lite galet.... tack för tipsen i alla fall!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 154
Senast: exotic
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 175
Senast: Lisa2014
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 465
Senast: anna_panna
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 541
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama