G
GaurdianAngel
Min brors familj funderar på att köpa kanin till sin 3 åring. Ja, inte som leksak, men då både jag och min bror är uppväxta med djur anser både han och jag att barn mår bra av att växa upp med djur och att lära sig att handskas varsamt och ansvarsfullt. Nu är ju även brorsan och hans fru glada i kaniner också, så det är inte bara för barnets skull.
Nu undrar jag om det är så klokt, då de väntar tillökning på barnfronten. De ska ha barn i augusti och jag tycker man läser och hör så mkt om att det är dumt att köpa kanin när man väntar spädbarn, då de är kaniner om något som "utvecklar" allergier.
Jag har iof alltid tyckt det låter konstigt, men man vill ju inte göra sig av med kaninen när barnet är 1-2 mån pga av allergi. Då känns det snällare att inte skaffa någon alls.
Någon som har någon klok åsikt?
Nu undrar jag om det är så klokt, då de väntar tillökning på barnfronten. De ska ha barn i augusti och jag tycker man läser och hör så mkt om att det är dumt att köpa kanin när man väntar spädbarn, då de är kaniner om något som "utvecklar" allergier.
Jag har iof alltid tyckt det låter konstigt, men man vill ju inte göra sig av med kaninen när barnet är 1-2 mån pga av allergi. Då känns det snällare att inte skaffa någon alls.
Någon som har någon klok åsikt?