M
maalin_
Är det någon som har erfarenhet av detta? Min kanin hade det förra vintern, en ENORM (som jag har skrivit om här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=13099793#post13099793) och nu verkar det lite som att han mår dåligt igen... Men han äter glatt nu och både kissar och bajsar, vilket han inte gjorde förra gången, men när han får komma ut och skutta så sitter han mest som en boll och kisar lite med ögonen och ser inte så alert ut...
Jag la om kosten för ett år sedan så han inte får kalcium eftersom det var det stenen bildades av så det BORDE ju inte ha blivit en till... Men har de en gång fått det är det ju lättare att få en gång till sen, detsamma för människor.
Om det nu är en sten som är i urinblåsan, hur gör man då? På människor "spränger" man väl eller nåt sånt... Förra gången hade stenen med samma storlek som en flirtkula/spelkula, tagit sig ända ut i snoppen så området var helt sprängfyllt, fyfan det var det värsta jag var med om...
Som sagt, är det någon annan som har haft kaniner med urinsten?
Jag la om kosten för ett år sedan så han inte får kalcium eftersom det var det stenen bildades av så det BORDE ju inte ha blivit en till... Men har de en gång fått det är det ju lättare att få en gång till sen, detsamma för människor.
Om det nu är en sten som är i urinblåsan, hur gör man då? På människor "spränger" man väl eller nåt sånt... Förra gången hade stenen med samma storlek som en flirtkula/spelkula, tagit sig ända ut i snoppen så området var helt sprängfyllt, fyfan det var det värsta jag var med om...
Som sagt, är det någon annan som har haft kaniner med urinsten?