S
salander
Hej, är det någon här som har kaniner och höns tillsammans? Vi har två kaniner som har varit frigångare (nu är de till sin stora förbittring instängda i ett rum i stallet under snöperioden) men pga. att en valp tillkom i höstas, kommer detta inte att fungera längre. Den äldre hunden och katterna har gått ihop med kaninerna utan problem, men jag har tyvärr inga som helst förhoppningar längre om att valpen ska kunna umgås med kaninerna.
Så då tänkte jag bygga en stor inhägnad till ninerna, och gärna slänga in några höns där också. Funkar det bra, månne? Jag vill att hönsen (men inte kaninerna) ska kunna slinka ut på vallen, så då funderade jag på att bygga ett stängsel inuti inhägnaden, som höns men inte kaniner kan ta sig över.
Tips och erfarenheter mottages tacksamt!
Så då tänkte jag bygga en stor inhägnad till ninerna, och gärna slänga in några höns där också. Funkar det bra, månne? Jag vill att hönsen (men inte kaninerna) ska kunna slinka ut på vallen, så då funderade jag på att bygga ett stängsel inuti inhägnaden, som höns men inte kaniner kan ta sig över.
Tips och erfarenheter mottages tacksamt!