Kanin honor??

E

Elwis_86

Kan 2 kanin honor gå i samma bur?
Dom är syskon!

Snälla svara!!!
Tack på förhand!

Men jag har hört att 2 kanin honor har ihjäl varann om dom går ihop?! :confused:

det går kanon, kaniner är flockdjur och ska inte vara ensamma.
två främmande kaniner kan slåss för att bestämma om reviret, det är viktigt att sköta introduceringen rätt - ofta ser det värre ut än vad det är.
har aldrig hört talas om att någon kanin haft ihjäl en annan vid introducering.

Men jag har hört att 2 kanin honor har ihjäl varann om dom går ihop?! :confused:

Vi har för tillfället 4 honor tillsammans, funkar utmärkt. Har haft honor tillsammans tidigare också. Hanar med. Det är som med människor. ;) :smirk:

Har du flera hanar ihop så får
du kastrerade kaniner med en icke
smärtfri metod, om du inte har
väldigt stora arealer till dem.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 959
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama