__sofia__
Trådstartare
Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par fodrade vinterridstövlar helt i syntetmaterial, vilka är varmare - men kanten högst upp på stöveln tenderar att "fastna" på kanten längst ner på sadeln. Dvs stöveln och stiglädren är i just den längd att kanterna går emot varandra. Inga problem om man bara skrittar, men i trav och galopp kan det ibland leda till att det är lite obekvämt att rida, eller att stöveln "korvas" nedanför sadeln.
Finns det varmare skor/kängor som funkar för vinterridning? Inte för det mest krävande dressyrarbetet, utan bara tillräckligt fungerande för att kunna rida ut en runda och trava och galoppera, eller ett lättare pass på bana. Fokus är alltså att fötterna (tårna framförallt) ska vara varma.
Någon som har koll på några skor/kängor som borde kunna funka?
Finns det varmare skor/kängor som funkar för vinterridning? Inte för det mest krävande dressyrarbetet, utan bara tillräckligt fungerande för att kunna rida ut en runda och trava och galoppera, eller ett lättare pass på bana. Fokus är alltså att fötterna (tårna framförallt) ska vara varma.
Någon som har koll på några skor/kängor som borde kunna funka?