Kan Solensia verka så snabbt?

tott

Trådstartare
Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte heller på länge visat nåt intresse för sitt golv-tak- klätterträd.

Idag började han morgonen med att rusa omkring i huset. Det har nog hänt ibland annars också, men idag höll han på länge. Han kollade flera gånger mot klätterträdet under sina rusher men klättrade inte upp. Nu plötsligt ikväll rasslade det till...och katten tog sig högst upp i klätterträdet. Såg att det tog lite stopp halvvägs, men han tog fram lite fananamma och tog sig ända upp. ...och OJ vad han var nöjd! Han kastade sig omkull och "åmade sig" och spann. Jätteroligt!

...men kan Solensia ge så bra effekt redan efter ett dygn? Jag har läst att det kan ta mellan några dygn till 3 månader innan man märker skillnad. Veterinären sa också att hon tycker att man alltid ska ge minst två månader.

Jätteglada är vi, katten och jag 😃 Vilka är era erfarenheter?

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Barmarksdrag/canicross