Kan någon hjälpa mig? (Hamster)

S

Saysan

Min lilla vintervita hamster som är ca 1år har avskavd päls på insidan av frambenen och på undersidan av bröstet och under halsen, det är bara röd bar hud. Jag har försökt att komma på vad som kan vara orsaken, jag har flyttat buren till ett annat rum än dom andra hamstrarna ifall det skulle bero på att han blir stressad av dom, jag har försökt inreda buren så roligt som möjligt för honom, jag har desificerat buren och alla saker ifall det skulle vara något som orsakar klåda som bakterier eller nåt, jag har också slutat ge kräckerstänger om han skulle vara allergisk och ger hirskolvar och skorpor i stället. Jag har försökt sedan jag fick honom att få honom tam men han är väldigt skygg av sig... Han dricker ganska mycket vatten, inte jättemycket men mer än dom andra två, jag vet inte om det kan vara något samband...

Snälla hjälp mig att komma på något som jag kan göra så att han mår bra igen! :confused:

MVH Sara

Sv: Kan någon hjälpa mig? (Hamster)

Kan det inte vara nån ohyra som gjort att han har kliat bort pälsen?
Ring veterinären och se vad dom säger. lycka till å hoppas han blir bättre

Sv: Kan någon hjälpa mig? (Hamster)

undersidan av bröstet kan vara att han är för tjock.
för att vara på den säkra sidan tycke rjagatt du ska ringa vet.
lycka till!

Liknande trådar

T
Däggdjur Hej! jag har en guldhamsterhane född v.42 förra året. han är köpt i djuraffär. Ända sedan jag skaffade honom har han varit totalt...
Svar
7
· Visningar
4 494
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama