Kan mitt sto vara dräktig?

Skreppur

Trådstartare
För några månader sedan var mitt isissto hos en hingst, trodde det ej blev något.. men nu har hon börjat att lyfta bakbenen högt när man spänner ridjorden.. det gör hon aldrig annars?

Kan detta betyda föl? Tänk om.. :love:

Sv: Kan mitt sto vara dräktig?

Jag är ingen expert men jag tycker det låter konstigt, om hon varit hos hingst kan hon naturligtvis vara dräktig men det brukar inte märkas alls första månaderna väl?

Och sadelgjorden går ju över bröstkorgen och inte bak där ett ev föl ligger.

Min gissning är att det är något annat som stör henne i samband med dragning av sadelgjorden, den kanske nyper henne någonstans?

Ta ut en veterinär och kolla henne mitt ena sto gillar inte sadelgjorden när hon är dräktig men gillar att man rider henne barbacka vilket ju är rysligt kul tycker jag också :rofl: :rofl: :rofl:

Och vilken hingst var hon då hos? :angel: Jag tycker att du skall kolla ditt sto med hjälp av veterinär, fö har jag själv gått igenom detta med mitt sto. ;)

Så hon skulle kunna vara dräktig? :)
Hon är inte "min" utan min kompis, jag är "fodervärd" åt henne.. är där så fort jag har tid och rider ut några gånger i veckan.

Jag vet inte vilken hingst det var, vet bara att de funderade på Ypsilon, men tror inte det blev han..
Kan fråga om du vill ;)

Hur mycket kostar en veterinärundersökning? :)

Det kan ju egentligen vara svårt att svara på, men när en häst börjar ändra sitt beteende bör man ju undersöka varför. Närmast till hands ligger ju då en dräktighetskontroll, eftersom damen var hos en manlig bekant tidigare och det händer att man missar vid efterföljande ultraljud.

Om inte annat bör man ju få det konstaterat då det kan bli tal om att öka mat osv, även så småningom börja dra ned på ridningen etc.

Jag tror jag betalade ca 700 kr för en dräktighetskontroll på plats.

Hon var hos hingsten (frågade vad han hette. men vad.. han började på S iaf..) i augusti.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
466
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 672
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka