kan man tävla B ponny som C ponny?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare bsmx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 925

bsmx

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om man kan tävla sin b-ponny som 14-18 åring lokalt, om man anmäler honom i c-ponny klass?
:love: :love:

Sv: kan man tävla B ponny som C ponny?

Nej, det kan du inte... han måste vara mellan 130,1cm- 140,0 hög!

om han är unghäst så går det .
på klubbtävlingar bruakr man ju få göra det, men då är man med i c-ponnyklasserna . jag gjorde så senast idag .

ska du jobba hos Aud?du måste pussa våran plutt då, varje dag.

Om häsetn är en maxad Bponny/egentligen över måttet, är det väl "bara" att ta ut mätmän, och se. Hästen kanske har musklat upp sej nån cm så att den blir Cponny.. :D :p

Han fyller 5 år i dag :banana: har ganska hög manke är i dag 125,5cm
Hur mycket kan han tänkas växa på 3 år när han ska slutmätas, tänk om det skulle gå :D

om han är 5 år så får du ju tävla honom för han är ju ungponny. och ungponnyer får alla tävla även de som är över 18. ( men det får ju inte vara en ryttare på 100 kg på tex. en B-ponny) ;)

Om du har tur kan han nog växa några cm till..
Du får väl se till att göda honom ordentligt ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka