Kan kastrat vara "marskatt"!?

Houdinie

Trådstartare
Kan kastrat vara \"marskatt\"!?

Kastrerade Spirit har börjat bete sig som värsta slagskämpen! Han jagar och anfaller gårdens andre högrangade hanne (också kastrerad) och så slåss de så hårtussarna ryker och skriken hörs ända in! :crazy: Hittills ser båda kämparna hela och rena ut, och båda verkar se sig som segrare efter dusterna, men nu har Spirit börjat brotta ned Singoalla också, och härom dagen såg det ut som om han försökte para sig med henne (under högljudda protester från Singoalla)! :crazy:

Detta har börjat eskalera den senaste veckan, och nu undrar jag:
Kan en kastrerad hanne visa "marskattsbeteende"!? :confused:

Re: Kan kastrat vara \"marskatt\"!?

Jodå, även kastrater kan bli sånna, framförallt om det finns en löpande hona i närheten, eller om de gått okastrerade relativt länge. Jag skulle aldrig någonsin släppa min gamle kastrat i närheten av något av hankön, han är en riktig fighter :crazy:

Om det blir ett problem kan p-sprutor hjälpa, hör med vet. isåfall.

Våra slåss mycket mer än vanligt. De är kastrerade och har inte sett en hona sen de skildes från kullsystrarna och mamma för snart tre år sen... Så nog fan påverkar mars, även om de inte har en aning om vad de slåss om :D.

mandalaki

Alla katter på gården är kastrerade (även Singoalla) förutom en hona som går på piller. Spirit var nog väldigt ung när han blev kastrerad, och Singoalla var bara 9 mån och hade inte hunnit löpa (heter det så!?).

Hoppas det snart går över, för Singoalla har börjat bli lite rädd för Spirit och törs inte hoppa upp i sängen om Spirit redan är där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka