kan en katt äta kondomer?

imported_gerbera

Trådstartare
Och nu frågar jag inte för att jag tycker att det nödvändigtvis låter som en bra idé utan snarare för att mitt liv förvandlats till en fars under det senaste dygnet.
Jag och kärleken har semester och lånat ett hus inkl. katt. Det var en väldigt skötsam katt tills katten fick för sig att hitta just en använd kondom och börja gnaga på den (!!) precis när vi ehm, har det som trevligast dessutom. Så kattstackaren får en kudde i huvudet och sen är kondomjäveln som försvunnen. Frågan är alltså om husägarna kommer ha en mkt otrevlig överraskning på något möjligt eller omöjligt ställe eller om katten tyckt att det var veckans mumsigaste?? Och i såfall hur skadligt skulle detta vara?

Sv: kan en katt äta kondomer?

Jag tycker definitivt ni ska se till om ni kan hitta kondomen någonstans. Ifall katten lyckats äta den (de gör lite konstiga saker ibland) så kommer den inte må bra, kondomen lär ju isåfall fastna i tarmarna!

Nu kan jag ingenting om katter sådär. Men om han inte kvävdes till döds av den så borde han "hosta" upp den som de gör med annat de inte kan smälta. Du vet, hårboll. Sen har jag ingen aning om hur lång tid det tar eller så.

Hitta kondomen. Annars blir det till att kontakta veterinär och få katten undersökt.

Det kan vara väldigt skadligt.
Vi hade en hund som en gång snodde brorsans napp & åt upp den.
Slutade med väldiga magsmärtor, veterinär, lavemang & veterinären var tvungen att fylla en stor knöl i nacken på hunden med vatten så den skulle få i sig vätska.
Kan bli väldiga kostnader förutom att katten såklart lider.
Se till att hitta katten & håll koll på om den bajsar ut det & om den verkar ha ont, annars vet direkt!!

Det måste vara något med kondomer och katter alltså. Jag och sambon har fyra katter, två pojkar på två år och två kattungar på fem månader. När Kim och jag har haft lite roligt och lägger kondomen på golvet så är det alltid någon katt som kommer och snor den! Häromdagen kom min katttös Freja och började gnaga på den :crazy:
Så nu lägger vi inte kondomer på golvet, utan går direkt med dem till papperskorgen.

Försök att leta rätt på den, kissen kanske bara burit iväg med den och gömt den på något lämpligt ställe. Hoppas du hittar den, annars kan det ju bli lite lätt pinsamt när husets ägare kommer hem :p

:rofl:Förlåt att jag skrattar men vilken jävla syn!

Har dock ingen aning om vad som händer, hoppas allt slutar väl med både husägare och katt:D

Jobbigt läge! Hoppas ni hittar kondomen innan det är försent......

kl

Om ni har tur är det så mkt glidmedel på kondomen att den bara smörjer tarmarna på katten när den kommer ut.;)

Men usch och fy vad äckligt! Om katten INTE har ätit upp den hoppas jag att ni hittar den så att husinnehavaren slipper göra det. OM katten har ätit upp kondomen så hoppas jag den kommer ut någon av de naturliga vägarna.

Jag har en häst som åt upp en tom morotspåse, den sågs aldrig igen men hästen mår bra.

ojoj.. heh låter lite lustigt faktiskt.. inget illa menat.. hu va pinsamt! hoppas att det ordnar sig!!

Jag skulle gissa på att katten lagt på en "bra" ställe... Mao kan det bli lite pinsamt när husägarna hittar kattens braiga gömställe.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka