Kalas för tioåring

Status
Stängd för vidare inlägg.

majola

Trådstartare
Jag ska eventuellt arrangera ett barnkalas för en flicka som blir tio år. Jag är inte så van vid barn...

Det blir hästtema (önskemål), men lite ridning och pyssel i stallet. Men vi måste han något slags program uppe i kafeterian också. Vad gillar de i den åldern. Jag vet inte om hennes kompisar är så himla hästintresserade, men lite antar jag eftersom de vill ha kalaset i stallet. :confused:

Vad kan man föra för lekar? Jag uppfattar det som ett ganska stillsamt barn som tycker om att läsa och rita.

Som present från "oss" och hästarna i stallet tänkte jag en personlig ryktpåse (hennes namn i glitterfärg på och så lite snygga borstar i).

Mat och så måste jag höra med föräldrarna om, tyska barn har så märkliga preferenser... :p

Pyssel? Lekar? Tävlingar?

Hur länge håller ett tioårskalas på? Vad funkar som pynt i den åldern? Ballonger och serpentiner typ?
 
Sv: Kalas för tioåring

Absolut ballonger och serpentiner, de älskar pynt i den åldern.
Lekar brukar vara poppis, tipsrunda, stafetter av olika slag.. Små priser brukar uppskattas. Se bara till så det blir någorlunda rättvist ingen vill ju bli utan. Känsligt i den åldern. Olika små enkla tävlingar..
Typ.. ta upp ett äpple ur en vattenhink, kasta boll och träffa i hinken, hoppa säck... olika såna saker brukar alltid funka. Hästskokastning med tanke på stalltemat... Ha ett bord med saft och popcorn, chips och sätt upp en skylt med texten saloon..

:)
 
Sv: Kalas för tioåring

Mat förresten.. korv med bröd.. Det enkla brukar vara det bästa.

Presenten ni köpt blir säkert jätte-uppskattad förresten..

Ett annat förslag är att ha westen-tema.. cowboys och indianer, passar ju i ett stall..
 
Sv: Kalas för tioåring

En tanke på om det är barn som är hästinmtresserade så kan man göra som så att man formar glasen i form utav ett hästhuvud å dekorerar ditt man, ögon m.m. med chokladsås eller liknande. Alternativt måla dit hästen på glasen med samma saker. Eller om ni har en hästform för kakor klada ner glasen där i in i frysen å ner i het vatten snabbis med formen å sedan tippa över på fat isåfall å dekorera :) Deg blir uppskattat med inte överdrivet jobbigt att göra.
 
Sv: Kalas för tioåring

Det med glassen var ju ett kanon förslag, glass gillar alla, knepigare med tårta..
 
Sv: Kalas för tioåring

Fångarna på stallet brukar vi ha på vår ridskola dvs någon form av "celler" som i Fångarna på fortet. Man kan stapla höbalar och bygga mönster, leta saker i spånet, klättra på nån lämplig plats osv.
Rita hästar i lag, man delar in sig i lag och den första ritar huvudet sen viker man papperet och nästa ritar halsen och bogen, nästa tar magen, bakdelen och sist svansen. När man vecklar upp det har man en verkligt märklig häst.
Ryktrally om de är hästtjejer hela bunten.
 
Sv: Kalas för tioåring

Tack för tipsen! Jag har ju ingen hästkakform (bara en älg) trots att tjag har letat jättelänge efter det. Men det kanske uppenbarar sig en bara så där. :smirk:

Nu har jag lite mer kött på benen i alla fall.
 
Sv: Kalas för tioåring

Tips på kakform i hästform till glass, kolla på sandlådeset, där brukar det ibland vara sandformar i hästmodell.
 
Sv: Kalas för tioåring

Göm något åtråvärt ;) tex godis någonstans i stallet.
Rita en skattkarta så får ungarna leta reda på skatten mha kartan.
Om det är till exempel tio ungar, så har du skatten på tio olika ställen i stallet (på skullen?) och varje unge har en egen skatt som ska hittas. Blir alltså tio olika kryss på varsin karta. :)

:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp