Kakmonster, jordnötsmonster och trådmonster

Status
Stängd för vidare inlägg.

Butros

Trådstartare
Detta inlägg har jag delvis skrivit i den tråd det handlar om, men för att förhoppningsvis få ett svar, skriver jag också här.

I en tråd använde jag ordet ”trådmonstret” om en moderator. I min ungdom var Mupparna populära på tv, och jag (och flera med mig) tillägnade sig nog en vana att kalla allt och alla för "monster" av olika slag. Själv betecknar jag mig till exempel "jordnötsmonster" på grund av min förmåga att sluka jordnötter. CillaW har upplyst, att Kakmonstret skulle ha funnits i Sesam, medan mitt minne är att det var i Mupparna. Kanske har det ena programmet ha påverkat det andra? Vare därmed hursomhelst. Som hon påpekar är detta en generationsfråga, och många har inte alls samma referens.

Alla människor har inte samma humor, och det är möjligt att inte heller denna förklaring får någon att ändra uppfattning om ordvalet. Däremot tror jag alla förstår att syftet inte var att "kasta skit" (Gunnars vackra formulering).

Det är paradoxalt, att, efter att ha rest omkring i Azerbajdzjan och mött olika människor, som trots språksvårigheter och olika kultur har gjort sitt yttersta för att förstå mig och jag dem, mötas av en ovilja att ens förstå syftet med ett inlägg. Att felaktigt anklaga någon för att "kasta skit" är också respektlöst.

Om någon moderator har tagit illa upp för denna beteckning ber jag självklart om ursäkt för detta. Tyvärr hade jag inte möjlighet att då göra detta, eftersom jag blev avstängd. Jag är oerhört besviken på Gunnar, som inte ens velat ha en förklaring, utan hellre stängt av direkt och därigenom omöjliggjort att klara ut ett missförstånd, medan det var mer aktuellt.

Förvisso vore det respektlöst att "kasta skit" på moderatrorerna, men menar någon verkligen att jag skulle ha gjort det?

Sv: Kakmonster, jordnötsmonster och trådmonster

Jag har nu ögnat igenom "Hälsning från Azerbajdzjan " och förstår inte hur du får in trådmonster i relation med din vackra reseskildring. Det skulle i så fall varit ihop med säkerhetskontrollerna. Och de hoppas jag att du klarade dig helskinnade ifrån, i motsats från buke. :D

Tack för en en underbar resa till Azerbajdzjan. //Mizz

Jag har nu ögnat igenom "Hälsning från Azerbajdzjan " och förstår inte hur du får in trådmonster i relation med din vackra reseskildring. Det skulle i så fall varit ihop med säkerhetskontrollerna. Och de hoppas jag att du klarade dig helskinnade ifrån, i motsats från buke. :D

Tack för en en underbar resa till Azerbajdzjan. //Mizz
Jag skrev i ett inlägg att jag inte hade en länk, för att trådmonstret inte skulle radera tråden. Ordet "trådmonstret" var emllertid så oerhört grovt att den delen togs bort och jag blev avstängd.

I Azerbajdzjan hade jag inga problem. Visserligen har jag faktiskt två gånger blivit tillfrågad av polisen varför jag går omkring med en kamera, eftersom turister är oerhört ovanliga i vissa områden. Sedan jag förklarat mig och man har förstått att det finns människor som är intresserade av att resa runt i landet har allt varit frid och fröjd. Ena gången bjöd polisen till och med på middag för att kompensera att man hade velat fråga ut mig. Vi hade en trevlig kväll.
s.laugh.gif

Som jag skrivit tidigare, många gånger, man stängs inte av pga enbart ett inlägg.

Du stängdes dessutom av enbart en dag om jag kommer ihåg rätt (kort tid var det i alla fall). Det borde inte vara något större problem eftersom du förhoppningsvis hade en del annat för dig där du var.

Man skall visa respekt för andra på forumet. Du har vid fler tillfällen än ett visat liten respekt för minst en moderator här inne.

Att skriva trådmonster till någon kanske inte är så mycket att hetsa upp sig över. Precis som att inte hetsa upp sig över att ha blivit avstängd en kort period för att man beter sig illa vid flera tillfällen. Och nej, jag tänker inte lägga tid på att bevisa detta.

Skärpning framöver, och lämna detta bakom dig.

Lite mer om detta med trådmonster, jag har för mig att du skrev något om att du hoppades att trådmonstret inte kom och raderade nu igen.
Om man sedan som du gör jämför med kakmonstret, som jag faktiskt tror endast sågs i Sesam, som urskiljningslöst glufsade i sig alla kakor som fanns tillgängliga tycker jag faktiskt att det handlar om ett påhopp och en lögn om hur moderatorerna arbetar.

Om man är missnöjd med deras arbete är man mer än välkommen att höra av sig direkt till mig.

FAQ: Kakmonstret fanns med i såväl Sesam som Mupparna.

Hälsningar avdelningen-värdelöst-vetande.:angel:

Kl

Humor är en väldigt trevlig egenskap som kan göra stor skillnad i umgänget mellan människor även på ett internetforum.....

Flash/ avdelningen värdelöst tyckande :angel:

Humor är jättebra.
Jag vet nu inte riktigt vad det är du syftar på i detta fall.
Att som Butrus och inte bara han ofta ta tillfället i akt att ge en känga åt ett ovidkommande håll under förespegling att det är roligt känns inte riktigt som humor, tycker jag.

Men alla har vi olika humor, och jag är medveten om att jag också ibland gör mig rolig på andras beskostnad.
Jag kommer nu i alla fall vara lite nöjdare och gladare i ett par veckor.
:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama