JWB slutar säljas i Sverige :-(

MonteRose

Trådstartare
Nu när Johnssons bajsar äntligen har blivit någorlunda normala med hjälp av James WellBeloved så ska det sluta säljas i Sverige. Jag kan köpa på mig vad som finns i lager men måste se mig om efter annat torrfoder. Misstänker att han inte tål fisk men har testat Mjaus kött och det funkar ej.

Vad för något annat torrfoder för känsliga magar kan ni rekommendera?

Nu när Johnssons bajsar äntligen har blivit någorlunda normala med hjälp av James WellBeloved så ska det sluta säljas i Sverige. Jag kan köpa på mig vad som finns i lager men måste se mig om efter annat torrfoder. Misstänker att han inte tål fisk men har testat Mjaus kött och det funkar ej.

Vad för något annat torrfoder för känsliga magar kan ni rekommendera?

Varför inte köpa från en utländsk webshop? Tex Zooplus har JWB.

Varför inte köpa från en utländsk webshop? Tex Zooplus har JWB.

"Det multinationella företaget Mars Incorporated, ägarna av Royal Canin AB och Crown Pet Foods, har med kort varsel meddelat att man framöver endast kommer att leverera James Wellbeloved till marknaden i Storbritannien och Irland."

Annars hade det funkat.

"Det multinationella företaget Mars Incorporated, ägarna av Royal Canin AB och Crown Pet Foods, har med kort varsel meddelat att man framöver endast kommer att leverera James Wellbeloved till marknaden i Storbritannien och Irland."

Annars hade det funkat.

Oh fan. Köpa från Petplanet UK då? Visst, det blir dyrt men jag hade inte chansat om jag har en katt med krångelmage som jag fått att fungera.

Jag kollade Amazon UK också, 10 kg adult går på ca 700 kr inkl porto.

Det var billigt!

Nu vet jag ju inte om det var rätt variant, jag kollade första bästa JWB på 10 kg men Amazon är ju säkert att beställa ifrån (speciellt om man beställer från dem och inte någon av de säljare som går via dem). Hoppas de har rätt sort till ok pris :up:

Edit: Priset på Pet Planet för 10 kg Adult Turkey var ungefär lika som Amazon.

Purina ONE Senstive Turkey & Rice och ProPlan Delicat är de alternativ som liknar JW mest. Maxipet har dock dragit igång egen fodertillverkning och blötmat för hundar har redan kommit ut. Liknar JW i mycket och kan tom. vara bättre.

Purina ONE Senstive Turkey & Rice och ProPlan Delicat är de alternativ som liknar JW mest. Maxipet har dock dragit igång egen fodertillverkning och blötmat för hundar har redan kommit ut. Liknar JW i mycket och kan tom. vara bättre.

Tack! Känner mig väldigt obekväm med att köpa från USA så om det finns likvärdigt eller bättre inom bilavstånd så provar vi med det.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Strider är en pigg och glad korthårig BC-kille på ungefär 1,5 år. Han är ca 55cm hög, väger 18.6kg och inget i hela världen kan få honom...
Svar
7
· Visningar
3 021
Senast: Docka
·
Hundhälsa Min vovves foder ska tyvärr sluta säljas här i Sverige så jag behöver leta reda på ett nytt. Det är jävla skit eftersom hon är...
2
Svar
34
· Visningar
2 883
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar