Julklappstråden

Askur

Trådstartare
Wiiiiiiiiiiie! Snart är det jul! Tänkte att vi kunde dela med oss utav julklappar vi köpt för att ge varandra inspiration! Lägg gärna till var ifrån ni köpt den/dem och till vem!

Vi var på Gekås idag och fick med följande julklappar till:
Pappa - Förpackning med parfym och lotion i samma doft. Luktade oerhört gott!
Fick även ett 3 pack med färgglada kalsonger. (Ja, han klär sig gärna i sådant). :D
Svärfar - Samma som ovan.
Mosters kommande bebis - Världens sötaste och fluffigaste kanin och strumpor. :love:
Svärmor - STORT kit med badskum, lotions, parfym m.m. Köpte ett till mig själv tom. :angel:

Och än har man bara börjat! Det är sambon, mamma, lillebror, vänner och resterande i familjen kvar.
Men vad gör det? Älskar ju den här årstiden. :love: Sen kommer det inhandlas betydligt mer till personerna ovan.

På min sida av familjen är nästan alla julklappar klara! Bara några sambons sida kvar.

Far- En super duper mjukt tröja i marinoull som jag tror han kommer uppskatta.
Mor- Ett par vetetofflor som man kan värma i micron. Hon är frusen av sig så tror de kommer användas flitigt.
Sen ska även mor och far tillsammans få en handblåst olivolja/vinäger flaska som jag köpt på ett lokalt glasblåseri som endast använder återvinningsglas!
Bror- En trämodelsbil från 1920. Hoppas att jag tolkat hans inredningsstil rätt och att han kommer tycka om det.
Sambon- En dag på spa tillsammans med mig:D Och en ny skjorta, det vet jag han önskade sig.
Svärmor- Ett halsband med en berlock i form av ett hjärta, men blir nog något mer till henne.

Så nu är det vara svärfar, sambons syskon, sambons farföräldrar och farbror samt min brors sambo som det ska hittas julklappar till, men blir nog att vänta tills det ordnas medeltidsjulmarknad här om 2 veckor, tror det går att finns lite roliga saker då! Längtar så jag spricker tills det är jul:D

Alla är nästan klara!

Maken allt och lite till, men bl.a. Superman skor och en Ocarina
Far en Xun (kinesiskt vind instrument)
Mor en tröja från en indisk affär som handväver och handfärgar
Lillasyster Akvarell färger med tillbehör
Lillebror Batman skor
Svärfar Ett mahjong spel i ett fint fodral
Svärmor Fina napkins från Indiska affären (något mer ska hon få men vet inte vad än)
Svärsyster 1 En find indisk schal
Svärsyster 1's pojkvän Ett stålmannen bälte
Svärsyster 2 Ska få ett halsband från en Svensk konstnär
Svärsyster 2's pojkvän En fin tröja från Batman affären
Makens farmor En handsydd tomte

Bebisar (två olika med olika vänner till mammor) får varsin liten glasburk med hästar målade på insidan eftersom de är födda i hästens år
Vän 1 En Indisk schal (30 års present egentligen), en kalender med avklädda Australiska hunkar, en kudde i formen av en hund gjord av några Kinesiska damer utan makar (:cautious: möjligen ett färsäljningstrick)
Vän 2 En Indisk schal (också egentligen i 30 års present)
Vän 3 En Kambodiansk schal (alla kan ju inte få Indiska schalar heller)
Vän 4 Struvjärn
Vän 4's dotter Kinesiskt schack och en Ocarina
Vän 5 med karl Akvarellfärger, akvarell pennor osv

I tillägg har jag köpt O.P.I nagellack till lillasyster i födelsedags present. Var rätt glad när jag hittade Mahjong spelet igår, nu är liksom alla avklarade!

Pappa ska få På spåret-spelet. 5 % rabatt + återbäring från refunder.
Mamma ska få handdukar + doftljus till lilla "gästtoaletten"
...det är typ så långt jag kommit :o
Håller mest på och klurar över paket till den jag är Secret Santa för. Ska ju helst vara något som är enkelt att packa och skicka.

@Inglorion Oj, vilket presentande! Imponerande!
Själv köper jag inte till hälften så många ens!

Mamma - Jag bor i London men är hemma två veckor över jul, så jag har bokat Turridning för oss båda.
Mamma har alltid gillat hästar men aldrig ridit själv, bara följt med mig till stallet och gosat typ, så jag hoppas det ska bli uppskattat!

Bror (26) - ska få ett par fina läderhandskar med typ kashmir fodring. vill ha något tidlöst i god kvalitee!

Pappa -. ska få små bluetooth "tiles" som du sätter fast i e.g. nyckelknippa, i väska etc som du sedan kan spåra med hjälp av mobilen. Pappa är lite glömsk av sig, så förhoppningen är att han ska lättare hitta alla sina grejer som han sprider ut i hela huset!

rumskamrat - Har inte bestämt mig än - antingen en bok om Modern konst (""Why your five year old could not have done that") då hon är intresserad av sånt, men jag är osäker på hur kunnig hon är. Alternativet är ett (i mitt tycket) asfräckt paraply med små regndroppar på, vilka ändrar färg beroende på regnmängd. Hon har inget eget paraply och det hon lånat från mig har nyligen gått sönder...

@Stefffie

Ja det brukar inte vara så många och jag brukar ge typ hemgjort godis eller sylt till många i vanliga fall. Men nu har jag varit borta så länge och alla barndomsvänner har ju fyllt 30 och fått barn osv så det känns som att man liksom måste ge alla något fint i år när man inte funnits där annars :crazy: Sen var det rätt roligt också, gjorde upp en plan och handlade allt på typ tre dagar :D

Jag kan meddela att jag sitter på flygplatsen i Helsingfors efter 12 timmars flygning och väntar på nästa flyg, den snälla check in tjejen (:love:) släppte igenom min väska trots att alla julklappar vägde 2.7kg mer än tillåtet :angel:

Jag håller också på att frysa ihjäl mig och om någon jag känner ser detta får ni gärna ge mig en massa varma kläder i julklapp, fast helst i morgon.

Till alla mina syskon, plastsyskon, mostrar, mormor, kusiner, kompisar osv har vi kommit överens om att inte ge något till varandra. Passar mig perfekt :D

Pappa och hans sambo för att de alltid ställer upp på alla sätt och vis med allt möjligt får dock alltid något och i år blir det ett presentkort på en lite finare restaurang, en korg med lite hopplock (ost, kex, oliver, trisslotter, vin - u get it) plus att pappa får en fotobok jag har gjort av en resa han och jag gjort tillsammans.

Sambon ska få en gitarr (Yamaha c45) då han nämnt vid flera tillfällen för ett tag sen att han gärna vill lära sig spela. Han ska också få en bakbok eftersom han fått en fetisch för bakning (typ aldrig bakat innan i hela sitt liv) och en elektrisk fotfil som han också nämnt någon gång han sett en på reklamen att det vore najs.

En kompis, som jag alltid blir "tvungen" (gör mig såklart ingenting, då hon tycker det är så kul :p) att köpa till då hon alltid köper till mig, ska få en ljusdekoration man hänger i fönstret, en ljudbok (hon är synskadad) och doftljus.

Älskar att köpa julklappar - genomtänkta julklappar! :idea: Gillar inte att folk köper saker bara för att köpa, dessutom har väl gemene man i princip allt en behöver :)

Mamma: En fotoalmanacka med egna bilder och hörlurar som man kan sova med (som är som ett pannband med inbyggda hörlurar)

Brorsbarn 1: Doktorsväska och ett pussel med egen bild på

Brorsbarn 2: Samma som ovan

Vän 1: Mobilskal med egen bild

Bror 1, 2 och pappa: Har inte önskat sig något, alternativt önskat sig bara för att jag ska ha något att köpa så istället skänkte jag pengar till olika organisationer så får de gåvobrev :)

Har några till jag ska köpa till, bl.a. pojkvän och några fler vänner men känner absolut ingen stress i år, så skönt! :)

Så, nu är julklappen till mormor på väg hem! Blev en personlig almanacka med bilder på oss barnbarn och resten utav familjen (samt katterna i familjen). :angel: Tror att hon kommer bli överlycklig!

Har inte hunnit så mycket och har tyvärr inte råd med så mycket men har iallafall inte så stor familj hos oss över jul och det blir mysigt :love:

Mamma (som har födelsedag den 19:e också): Ett par deckarfilmer (från tv) som hon älskar och vill bara ha meera av :D En Poirot och en miss Marple.

Svärsyster (ev. + brorsan som hon är gift med): En julig bordslöpare som jag hittade på åhlens, tyckte att den verkade vara i hennes stil så jag hoppas att jag tänkte rätt!

Sedan har jag inte kommit längre :nailbiting: Har kvar: syster, pappa, faster och tre brorsbarn. Såg dock en butik där man verkade kunna plocka själv ihop till en presentkorg, kanske kan passa min faster! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka